ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאחר פניית ראש העיר

צה"ל נכנע: החיילים לא יתאמנו באום אל פחם

אחרי שראש העיר אום אל פחם פנה לשר הביטחון וביקש ממנו שהתרגיל שמדמה קרבות מול חיזבאללה לא יתנהל בשטח העיר, בצה"ל החליטו שהאימון - המתרחש במסגרת "חודש המלחמה" - יתורגל בשטחים הפתוחים הסמוכים לעיר. קצינים באוגדה התנגדו: "אסור להתקפל, גם באשקלון מתרגלים את כיבוש עזה"

צה"ל נכנע: החיילים לא יתאמנו באום אל פחם
חיילי צה"ל בפעולה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

האימון המתרחש במסגרת "חודש המלחמה" בצה"ל, יתורגל בשטחים הפתוחים הסמוכים לעיר אום אל פחם ולא בתוכה, וזאת לאחר פניית ראש העיר, סמיר מחאמיד, לשר הביטחון בני גנץ.

התרגיל באזור ואדי ערה תוכנן לשבוע הבא, אך בעקבות המכתב של ראש העיר, אישר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, בתיאום עם שר הביטחון בני גנץ, להנחות את אוגדה 162 לשנות את התוכנית. ההחלטה לא התקבלה בקלות אצל המפקדים בשטח וקצינים בדרגי הביניים, שטענו כי אסור היה לצבא "להתקפל" ויש "לשמר משילות" בוואדי ערה, וכדוגמה הובאה העיר אשקלון שגם בה, לטענת הקצינים, מתאמנים כוחות צה"ל על כיבוש עזה. כך דיווח יוסי יהושוע באתר Ynet.

כזכור, כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים', במסגרת "חודש המלחמה" שמתרגל צה"ל בימים אלה, אמורים היו הכוחות לתרגל לחימה מול חיזבאללה בצפון הארץ, ולעבור באזור ואדי ערה ובאום אל פחם. אך ראש העיר, ד"ר סמיר מחאמיד, שיגר מכתב לשר הביטחון גנץ שבו נכתב: "נמסר לנו כי בכוונת רשויות הצבא לקיים תרגיל בין 26-22 במאי באום אל פחם. אני, מועצת העיר ותושבי העיר מתנגדים בתוקף לקיום התרגיל, והודענו על עמדתנו לגורמי הצבא הרלוונטיים".

"גם אם הוגי התרגיל לא כיוונו לכך, יש סיכוי סביר שהחייל בן ה-18, או יזם ההייטק שהשתתף בתרגיל 'כיבוש האויב', יתקשה לשנות תפיסתו שאום אל פחם היא 'האויב' גם לאחר התרגיל. כך שכל מאמצינו להביא ולהצמיח תעשיית הייטק ענפה שתביא לאום אל פחם צמיחה כלכלית ותדמיתית תרד לטמיון", כתב ראש העיר.

מחאמיד הוסיף: "חשוב לציין כי חיילי פיקוד העורף עשו איתנו ימים כלילות במלחמה בקורונה כמו גם בתרגילי רעידות אדמה, אנו מברכים על כך ורואים בהם שותפים אמיתיים".

אום אל פאחם תרגיל צבאי סמיר סובחי מחאמיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד