ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא רוצים למות

התובעים הגרמניים דורשים: חמש שנות מאסר לנאצי בן 101

נאצי קשיש בן 101 שמכחיש שלקח חלק בפשעי מלחמה במחנה זקסנהאוזן באורניינבורג במהלך השואה, עומד לדין בגרמניה. התביעה מבקשת חמש שנות מאסר. "הוא פעל במודע וברצון והשתתף באירועים עם פשעים כשומר במחנה"

התובעים הגרמניים דורשים: חמש שנות מאסר לנאצי בן 101
pixabay

התביעה הגרמנית דורשת לגזור חמש שנות מאסר לשומר לשעבר במחנה הריכוז הנאצי בן 101, האדם המבוגר ביותר שהואשם בשותפות לפשעי מלחמה במהלך השואה. יוזף שיץ הכחיש על מעורבות ברציחות של 3,518 אסירים במחנה זקסנהאוזן באורניינבורג, צפונית לברלין, בין השנים 1942 ל-1945. אך התובעים במדינת ברנדנבורג אמרו ביום שלישי כי: "הוא פעל במודע וברצון והשתתף באירועים עם פשעים כשומר במחנה".

יותר מ-200,000 בני אדם, כולל יהודים, ומתנגדי משטר, נעצרו במחנה זקסנהאוזן בין השנים 1936 ל-1945. עשרות אלפים מתו מעבודות כפייה, רצח, ניסויים רפואיים, רעב או מחלות.

בחקירה לגבי עבודתו במחנה, שיץ הכחיש שיש לו ידע על מה שקרה שם, והתעקש שלא עשה כלום. ההאשמות נגדו כוללות סיוע להוצאה להורג באמצעות כיתת יורים של שבויי מלחמה סובייטים ב-1942. ורצח שבויים באמצעות הגז הרעיל ציקלון בי.

שיץ לא נמצא המעצר במהלך המשפט. אך אם יורשע, סביר להניח שהוא לא יוכנס מאחורי סורג ובריח בהתחשב בגילו. תומס וולטר, המייצג תובעים אזרחיים, אמר שהמשפט היה חשוב גם במועד מאוחר זה. "חשוב לתת דוגמה אחרי עשרות שנים של טעויות, ההליך הראה שהצדק הגרמני למד משהו". משפטו של שיץ החל ב-2021, אך כמה דיונים נאלצו להידחות בגלל בריאותו. פסק דין צפוי להתפרסם בתחילת יוני.

פושע נאצי גרמניה עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד