ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"אידיאולוגיה נבזית"

ניאו נאצי שהצדיע הצדעה נאצית במחנה השמדה, הורשע בטרור

מייסד של ארגון ימני קיצוני בבריטניה, הורשע בהיותו חבר בקבוצה הניאו-נאצית הימנית הקיצונית האסורה. הוא הנהיג קבוצה שהתלבשה כמו אנשי ה-SS נאצים, וסיירו ברחבי בריטניה בהפגנת כוח עם אלימות

ניאו נאצי שהצדיע הצדעה נאצית במחנה השמדה, הורשע בטרור
המיצג בפולין צילום: צילום מסך

ניאו נאצי הורשע אתמול בבית המשפט בבריטניה, על חברות בארגון נאצי, ועל תכנון לרצוח יהודים. חבר מושבעים בבית המשפט של בעיר וינצ'סטר במחוז המפשייר בדרום אנגליה, קבע כי אלכס דייויס בן ה-27 מהעיר סוונסי, הקים קבוצת נאצית עם בן ריימונד ב-2013. הם שאפו להקים תנועת נוער נציונל-סוציאליסטית, ניאו-נאצית, בבריטניה, ותיארו את עצמם כ"קבוצה ג'יהאדיסטית לבנה".

הם התלבשו כמו אנשי ה-SS הנאצים וסיירו ברחבי בריטניה בהפגנת כוח, והצטרפו להפגנות, שלעתים קרובות הפכו לאלימות. במאי 2016 נראה דייויס צועק לתוך מגפון מול כרזה שהכילה את המילים "פליטים לא רצויים, היטלר צדק". בדצמבר של אותה שנה הפכה התנועה National Action לארגון הימין הקיצוני הראשון שנאסר על ידי הממשלה מאז מלחמת העולם השנייה, אך חבריו המשיכו להיפגש בחשאי באמצעות פלטפורמות הודעות מוצפנות כדי לתקשר. גזר דינו ייגזר ב-7 ליוני הקרוב.

אלכס דייויס אמר לחבר מושבעים כי יש להעיף מיעוטים אתניים מבריטניה "כמו שליחת מבקשי מקלט לרואנדה" וכי מטרתו הייתה ליצור "בריטניה לבנה ברובה". הוא היה ממייסדי הקבוצה מלאת השנאה, ושאף להשלים את עבודתו של היטלר, כך נאמר בבית המשפט.

הקבוצה נסעה לגרמניה, והצטלמה בגאווה כשהיא מצדיעה הצדעה נאצית במחנה ההשמדה בוכנוולד, שם נרצחו יותר מ-56,000 בני אדם במהלך מלחמת העולם השנייה. כך דווח ה'דיילי מייל'.

הוא שאף לגרש את כל היהודים מבריטניה. אך הסתייג הוא אמר שהגירוש לא יהיה של כל המיעוטים האתניים והיהודים, והוסיף: "ישנם יהודים מסוימים שעושים עבודות חיוניות, בדיוק כמו שיש בני מיעוטים שחורים, אסיאתיים ומיעוטים אתניים שעושים עבודות חיוניות, ולשלוח אותם בחזרה יעשה נזק לעצמנו". דייויס הוא חבר הקבוצה ה-19 שהורשע, גזר דינו יינתן ב-7 ביוני.

התנועה הוקמה על ידי המייסדים השותפים אלכס דייויס ובן ריימונד בשנת 2013. דייויס היה ידוע כמגייס וריימונד ידוע כראש התעמולה של הקבוצה והפנים שלה בציבור. הקבוצה הפיצה את התעמולה שלה באמצעות מדבקות, עלונים והצטרפות להפגנות בזק, בעיקר ב-2016 בליברפול, סוונסי, יורק ודרלינגטון. ל-National Action היו אזורים שם הם התמקדו, הם הקיפו את לונדון מכל צדדיה. הם גם היו באזור סקוטלנד.

הקבוצה השתמשה גם במדבקות עם כיתוב וסמלים נאציים, במיוחד בקמפוסים של אוניברסיטאות, הם אגרו כלי נשק: סכינים, פגיונות, מצ'טות, קשתות, רובים, רובי ציד, מחבטי בייסבול וציוד לחימה נוסף. כלי הנשק נאגר על ידי מיקו והווילאין, שנכלא לשמונה שנים באפריל 2018, לחברי הקבוצה היו גם חומרי נפץ לייצור פצצות.

בנובמבר 2016 הקבוצה פרסמה הודעות תמיכה ברצח של חבר הפרלמנט ג'ו קוקס. בעקבות כך, הקבוצה נאסרה על ידי הממשלה בדצמבר 2016, על ידי שרת הפנים דאז אמבר ראד, שתיארה את הקבוצה כ"ארגון גזעני, אנטישמי שמעורר שנאה, מהלל אלימות ומקדם אידיאולוגיה נבזית".

היחידה למאבק בטרור פרסמה: "הרשעתו של אלכס דייויס ממחישה את המחויבות של המשטרה לרדוף אחרי מי שמבקשים להפיץ פחד ולעורר התנגדות בקהילות שלנו. ההרשעה היא רגע משמעותי במאמצים שלנו לפרק את הפעולה הלאומית ולהבטיח שמייסדיה, חבריה ומי שתומכים בקבוצה אסורה זו יובאו לדין, אולם היא אינה מסמנת את סיום עבודתנו, המאמצים היזומים שלנו להתמודד עם האיום הנשקף מהטרור של הימין הקיצוני נמשכים".

ימני קיצוני מחנה השמדה ניאו נאצי הצדעה נאצית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד