י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שמחת הרשב"י

הצדיק שהורה כי יש לנסוע למירון במסירות נפש

מה הורה הרבי הקדוש רבי שלומק'ה מזוועהיל זכותו יגן עלינו על נסיעה למירון בעת פרעות הערבים? האם הוצאות הנסיעה למירון הם כמו הוצאות שבת וחג?. נכדו הגה"צ רבי שמואל דוד גולדמן ר"י זוועהיל על גודל העניין לעלות למירון 

הצדיק שהורה כי יש לנסוע למירון במסירות נפש
הצדיק רבי שלמה מזוועהיל זיע"א צילום: ארכיון בחדרי

הרה"ק רבי שלמה מזוועהיל זי"ע התבטא כי יש לנסוע למירון במסירות נפש. בעיתון' המבשר' ביום שישי הובאו דבריו של נכד רבי שלמה זי"ע -  הגה"צ רבי שמואל דוד גולדמן ר"י זוועהיל בגודל עניין העליה לציון הרשב"י במירון 'בחדרי חרדים' מביא את הדברים ככתבם וכלשונם

כאשר מתכוננים ליום הקדוש של ל"ג בעומר ולנסיעה למירון לשמחת הרשב"י, חרף כל הקשיים וחוסר הבהירות – מן הראוי להזכיר את זקני הרה"ק רבי שלמה מזוועהיל זיע"א, שהיה מגדולי הנוסעים
למירון.

בספר יסוד צדיק מובא שהרה"ק מוהר"ש זיע"א היה נוסע במסירות נפש, בכל שנה, ללא שום התחשבות בקשיים וסכנות למיניהם.

הגה"ח ר' נחום רוטשטיין מביא בספר ברכת אברהם שבעת שמחת החאלק'ה שלו המצב הבטחוני היה מסוכן מאוד עקב פרעות הערבים. היה זה שבועות ספורים לפני הסתלקות מוהר"ש, ואמו ע"ה באה לשאול בעצת רבינו אם לנסוע לערוך את החאלק'ה במירון בעת סכנה כזו. תשובת הרבי הייתה שבוודאי עליה לנסוע, והוסיף כי מעודו לא ציווה ליהודים לנסוע – שלא היה דרכו בכך להורות – אך לה הוא אומר שתיסע בכל מחיר.

ידוע גם שרבינו היה ממשיל את העליה למירון למצוות העליה לרגל לבית המקדש. הוא היה אומר כי ההוצאות של הנסיעה למירון לל"ג בעומר אינן מן המנין, כמו ההוצאות של שבת ויו"ט המובא בחז"ל. כך גם בנו, זקני הרה"ק בעל היקרא דמלכא מזוועיהל זצוק"ל היה מפליג רבות בגודל קדושת נסיעה זו.

תמונה נדירה של האדמו"ר רבי שלמה מזוועהיל זיע"א בעלייה למירון 

מסופר גם כי הרה"ח ר' פנחס בלאנק ז"ל חש פעם בליבו בערב ל"ג בעומר והרופאים הורו להחישו בדחיפות לבית החולים לניתוח לב, וכאשר באו להזכירו לרבינו מוהר"מ זצוק"ל נענה ואמר שיעלה על האוטובוס הניצב ברחוב לנסיעה למירון... ר' פנחס התחזק באמונת אומן, עלה על האוטובוס ונסע למירון במסירות נפש, ולמרבה הפלא, נעלמו מיחושי לבו כלא היו והבריא לגמרי.

אבי בעל ה'אור אברהם' זצוק"ל מביא בהקדמה לספר 'יקרא דמלכא' על מגילת אסתר תיאור מאוד מעניין על אביו היקרא דמלכא זצוק"ל. בתוך הדברים הוא כותב כי ידוע הסימן של פל"ג – פורים ול"ג בעומר חלים באותו יום, שכן שני ימים אלו הם ימי קבלת התורה מאהבה, פורים הוא בנגלה, ול"ג בעומר בו קבלו את תורת הסוד באהבה.

ומפטיר אבי זצ"ל, כי לכך בימים אלו אפשר להמליץ טובות על כלל ישראל, שקבלו את התורה מאהבה, ולכן ראו אצל זקני ה'יקרא דמלכא' שינוי הנהגה בשני ימים אלו. לעומת כל השנה שהיה מסוגר בעצמו ולא דיבר הרבה, בשני ימים אלו, פורים ול"ג בעומר, היה מרבה לדבר ולהפליג בשבחם של ישראל שעות רבות, כדי להמשיך ישועות גדולות לכלל ולפרט.

רבי שלומקה מזוועהיל ל"ג בעומר רבי שמואל דוד גולדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד