ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"אבא אל תלך לי"

הרב נזכר ברגעי האימה במירון; המגישה פרצה בבכי

הרב מנחם מנדל מוסקוביץ', רב קהילה בצפת ואחד מפצועי אסון מירון, תיאר שנה אחרי את רגעי האימה: "הבן שלי צעק 'אבא אל תלך לי'". המגישה לא הצליחה לעצור את הדמעות | האזינו

הרב נזכר ברגעי האימה במירון; המגישה פרצה בבכי
ר' מנדל מוסקוביץ עם אביו הרבי צילום: באדיבות המצלם

הרב מנחם מנדל מוסקוביץ', רב קהילת 'אזמרה' בצפת ואחד מפצועי האסון במירון, נזכר הבוקר (רביעי) ברגעים הקשים אשתקד בעת ההדלקה של הרבי מתולדות אהרן; "כשהאדמו"ר הדליק את האש הבן שלי אמר לי 'אבא אני לא יכול לנשום, בוא נצא מפה', שמתי אותו מלפניי כדי לשמור עליו. התחלנו לזרום עם הזרם, לא הייתה שליטה", כך מספר הרב מוסקוביץ' למגישת 'בחצי היום' ברשת ב', אסתי פרז, שלא יכלה לעצור את הדמעות ונשנקה בשידור חי.

הרב מוסקוביץ' הוסיף וסיפר: "שמענו זעקות אימים, אנשים נופלים. לאחר כמה שניות מצאתי את עצמי על ערמת אנשים. הבן צעק באימה 'אבא אל תלך לי'. צעקתי 'אם לא אני, לפחות תצילו את הבן'. בסמוך אליי שכב בחור צעיר שביקש ממני לקרוא איתו קריאת שמע וסיים את חייו".

עשרות האוטובוסים הראשונים כבר החלו להגיע הבוקר להר מירון לקראת הילולת התנא האלוקי רשב"י שתחל הלילה ל"ג לעומר, העולים לאוטובוסים מקבלים על ידם צמיד מסודר המראה על זמן השהייה בהר. 

כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים' לאחר חצות לילה הגיעו עשרות שוטרים לפנות את המתפללים בציון הרשב"י במירון שעמד שומם ומיותם כל הלילה לפני ההילולא. 

המתפללים התחננו להישאר עוד ליד הציון, שרו התפללו ותקעו בשופרות. אך השוטרים היו נחושים ופינו את המתפללים במשך למעלה משעתיים. 

רבים הרימו גבה והביעו את כאבם לנוכח המראה המזעזע של שוטרים גלויי ראש שהסתובבו בתוככי הציון הקדוש של רבי שמעון ללא כיפות וכובעים תוך ביזוי המקום. 

אסון מירון תשפ"א רשת ב' הרב מנחם מנדל מוסקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד