י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תסיים את דרכה של הממשלה?

הח"כית הפורשת: "לא אחזור בי, אצביע על פי מצפוני"

חברת הכנסת מ'מרצ' הדגישה כי "אין דרך חזרה" מהודעת הפרישה שלה מהקואליציה, ח"כ זועבי טענה כי "לדעתה אין בשלות בקואליציה הזאת, אצל הפוליטיקאים היהודים, לראות בנו כשותפים בגובה העיניים". זועבי סירבה לומר איך תצביע כאשר יעלה החוק לפיזור הכנסת

הח"כית הפורשת: "לא אחזור בי, אצביע על פי מצפוני"
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שעות לאחר שהדהימה את המערכת הפוליטית כשהודיעה על פרישתה מהקואליציה, חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי מ'מרצ' התראיינה הערב (חמישי) ל'חדשות 12' ואמרה כי עדיין לא החליטה אם תצביע בעד הצעת אי האמון שתגיש האופוזיציה. "אם ההצעה תובא ביום רביעי, אצביע לפי מצפוני ונראה מה יהיה. אשקול את צעדיי", אמרה בריאיון למהדורה המרכזית.

"אני הגעתי לנקודת האל-חזור ולא יכולה להמשיך ולתמוך בקואליציה הזאת", הסבירה את החלטתה. "הצבעתי גם נגד מצפוני בחודשים האחרונים. הממשלה שברה ימינה וכל ההתנהלות שחשובות לציבור הערבי באל-אקצא וההתנחלויות, חוק האזרחות - כל זה הביא אותי למצב שאני לא יכולה עוד".

על השאלה אם תצביע בעד פיזור הכנסת, השיבה שהיא תצביע לפי צו מצפונה והדגישה: "אני לא חלק מהקואליציה הזאת. החודש האחרון היה מבחינתי היה לי מאוד קשה. המראות שהגיעו מאל-אקצא והתנהגות הברוטלית נגד מתפללי, לא יכולתי לחיות עם התמונות מהלווייה של שירין אבו-עאקלה".

"יש דברים שהם מעבר לפוליטיקה ואי אפשר להבליג עליהם", הוסיפה. "אני לקחתי החלטה בהתייעצות עם משפחתי שאני לא נשארת בקואליציה. זה שהשר לפיד והקואליציה הזאת יכולה להיות האלטרנטיבה הכי שפויה עבור הציבור הערבי - אני לא הולכת לפוצץ את זה באופן אוטומטי".

ח"כ זועבי הבהירה כי "אין דרך חזרה" מהודעת הפרישה שלה מהקואליציה. לדבריה, "הכוונות של רע"ם אמיתיות ורוצה להטיב עם החברה הערבית אבל אין בשלות בקואליציה הזאת, אצל הפוליטיקאים היהודים, לראות באנו כשותפים בגובה העיניים. אתם לא עושים לנו טובה".

מרצ ג'ידא רינאוי זועבי פרישה מהקואליציה פיזור הכנסת ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד