ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"חפר לו בלי סוף"

בכירה לשעבר על טראמפ: "הוא רצה להתייחס לפוטין כמו לנתניהו"

פיונה היל, פקידה לשעבר במועצה לביטחון לאומי, אמרה שמנהיג רוסיה הפך מתוסכל מטראמפ | טראמפ והרפובליקנים טוענים שפוטין לא היה פולש, לו טראמפ היה בשלטון

פוטין וטראמפ: אילוסטרציה
פוטין וטראמפ: אילוסטרציה צילום: דוברות הקרמלין

ולדימיר פוטין "היה צריך להמשיך להסביר דברים" לדונלד טראמפ בזמן שטראמפ כיהן כנשיא ארה"ב, כך אמרה עוזרת הבית הלבן לשעבר פיונה היל. "פוטין לא אהב לעשות את זה", הוסיפה היל, "אפשר היה לראות שהוא התאכזב פעמים רבות מהנשיא טראמפ. בגלל שהוא אהב להיות מסוגל לשלוט באירועים, הוא רצה שתהיה לו יכולת חיזוי באדם איתו הוא מתעסק".

היל הייתה מנהלת בכירה לענייני אירופה ורוסיה במועצה לביטחון לאומי תחת טראמפ. כעת היא בכירה במכון ברוקינגס בוושינגטון.

היועצת, ילידת בריטניה התפרסמה כשהעידה בניסיון ההדחה הראשון של טראמפ ב-2019 על מניעת סיוע צבאי לאוקראינה בניסיון לחלץ מידע פוליטי על יריבים כולל ג'ו הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן.

פוטין הורה על הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר. הלחימה העקובה מדם עדיין נמשכת. ביידן מצידו התחייב לתמוך באוקראינה.

השבוע באירוע בשיקגו טענה היל שפוטין "חשב שמישהו כמו ביידן, שהוא טרנס-אטלנטי, שיודע הכל על נאט"ו, שיודע למעשה היכן נמצאת אוקראינה, ובעצם יודע משהו על ההיסטוריה, ושקוע מאוד בעניינים בינלאומיים, יהיה האדם הנכון להתעסק איתו בניגוד למישהו שאתה צריך להסביר לו הכל כל הזמן, בכנות". במילים אחרות טראמפ "חפר" לפוטין על כל דבר. הנשיא הרוסי, אמרה היל, אולי עדיין "מחכה שנחתור לשלום, כדי לנהל משא ומתן על אוקראינה".

טראמפ והרפובליקנים טוענים שפוטין לא היה פולש לו טראמפ היה בשלטון. ממשל טראמפ לווה בחקירות של כביכול התערבות רוסית בבחירות וקשרים בין טראמפ למוסקבה.

נראה שטראמפ היה קרוב מאד לפוטין. בפסגת הלסינקי בפינלנד ביולי 2018, שני המנהיגים נפגשו לבד למעט המתרגמים וטראמפ אמר שהוא מאמין לפוטין שהתעקש כי רוסיה לא התערבה בבחירות.

היל הייתה שותפה לספר שיצא בשנה שעברה, There Is Nothing for You Here (אין כאן כלום בשבילך). היא אמרה ל-BBC שבפגישה בין פוטין לטראמפ בהלסינקי, היא שקלה לזייף מצב חירום רפואי כדי לקטוע את דבריו של טראמפ. "המחשבה הראשונית שלי הייתה רק 'איך אני יכולה לסיים את זה?'" אמרה.

לגבי השקפתו של פוטין על טראמפ, בשנת 2020 אמרה היל ל'גארדיאן': "טראמפ רק רצה לשבת עם הבחור, מי שזה לא יהיה, וליצור כימיה אישית ואז כל השאר סביבו יבררו את הפרטים. הוא רצה להתייחס לפוטין כפי שהוא התייחס לשי ג'ינפינג מסין או לבנימין נתניהו מישראל. הוא רצה להיות מסוגל להרים טלפון ולדבר איתם, אבל פוטין לא פועל ככה. פוטין לוקח איתו מתרגמים לכל אירוע. הרוסים מאורגנים להפליא. הם מנצלים כל הזדמנות, כל דלת פתוחה שהם יכולים לעבור דרכה".

דונלד טראמפ ולדימיר פוטין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד