י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במעלה יער צרעה

"תורתו מגן לנו" • אלפים בשמחת ההדלקה של הגאון הינוקא

בהדלקה שהתקיימה במעלה יער צרעה, נכחו אלפים, רבנים ואישי ציבור ששמחו ורקדו עד שעות הבוקר. טרם ההדלקה דיבר הינוקא על גילוי הרחמים של הרשב"י והתייחס בדבריו לאסון שאירע אשתקד.

"תורתו מגן לנו" • אלפים בשמחת ההדלקה של הגאון הינוקא
ל"ג בעומר אצל הינוקא צילום: באדיבות המצלם

לאחר תקופה שלא חש בטוב והיה במעקב רפואי, יצא הגאון הינוקא בליווי שמירה להשתתף בשמחת ל"ג בעומר.

לפני ההדלקה מסר דברים שעוררו את הקהל על גדולת נשמת רשב"י והעסק בתורתו והתייחס לאסון שאירע אשתקד בהר מירון. בדבריו הזכיר שרבי שמעון בר יוחאי מדתו רחמים גמורים ויכול לפטור את העולם כולו מן הדין ולכן לא שייך בו מידת הדין, ומה שאירע בקדושי מירון הוא סוד חתום והנשמות שהסתלקו וודאי נועדו וזכו להיות במחיצתו.

בהמשך דבריו חידד שוב כמה שצריך להתרחק מכל פחד ויחד עם זאת לאמץ את מידת הזהירות ומצוות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", קל וחומר אם מקפידים כל כך בדיני דרבנן כגון מוקצה וכד', על אחת כמה וכמה החובה גדולה להקפיד על שמירת הנפש של כל יהודי שהיא גבוהה לאין שיעור. הצורך להזהר בדרכים ולא להסיח דעת שהרי בכל רגע זהו דיני דאורייתא החמורים ביותר וכן במקומות סכנה. שמירת חוקי התנועה חשובים כעשרת הדברות. אם אדם משקיע ממונו לרכוש בית וכו' יזהר גם להפריש ולהשקיע ביותר ברכב טוב ובטיחותי משום סכנת נפשות ובזה מקיים מצוות דאורייתא.

לאחר ההדלקה רקדו ושמחו ההמונים לכבוד הרשב"י בשמחה שנמשכה עד שעות הבוקר, כאשר בתוכם נצפים ילדים רכים שבאו לעשות את מנהג החלאק'ה.

צפו בתיעוד

ל"ג בעומר הינוקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד