י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסרבים להתנער מההסתה

למרות החלטת בית הדין: 'הארץ' מסרב להסיר את מאמר השנאה

עיתון 'הארץ' למרות חברותו במועצת העיתונות מסרב להתייחס להחלטת בית הדין לאתיקה שהכריע להתנצל ולהסיר מאמר שפרסם אורי משגב בעיתון 'הארץ' נגד הציבור החרדי | בהחלטה נכתב כי  השימוש במונח 'אינתיפאדה חילונית' אינו יכול להתפרש אלא כקריאת לפגיעה פיזית בציבור שלם וכי על העיתון להתנצל ולהסיר את הפרסום

למרות החלטת בית הדין: 'הארץ' מסרב להסיר את מאמר השנאה
הארץ צילום: wikipedia

לפני כחודש דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות נזף בעיתון 'הארץ' ובעיתונאי אורי משגב בגין מאמר שכולו שנאה והסתה נגד הציבור החרדי.

בעקבות תלונות נגד המאמר שהגישו אלעד צדיקוב מנכ"ל אופק הסברה יהודית יחד עם ארגון 'בצלמו' הורה בית הדין לעיתון להסיר את המאמר מאתר הארץ. אלא שבסוף השבוע פורסם באתר 'העין השביעית' כי עיתון "הארץ" מסרב למלא אחר הוראות בית-הדין לאתיקה של מועצת העיתונות ולפרסם לקוראיו את ההחלטה שלפיה הפר את תקנון האתיקה של המועצה.

כזכור, בשיא תקופת הקורונה כתב אורי משגב טור מסית ומזעזע בעיתון הארץ. תחת הכותרת "איפה השמאל שיצית אינתיפאדה חילונית?", קרא משגב לחילונים לפתוח באינתיפאדה נגד הציבור החרדי, וציין כי "מי שיעשה זאת יהפוך לכוכב עליון".

בטור כתב משגב כי "החרדים מסוכנים כיום להווה ולעתיד של ישראל יותר מהטילים של חיזבאללה ומהגרעין האיראני. נזקם מוחשי ויום יומי, לא פוטנציאלי. הקורונה, כטבעם של משברים דרמטיים, חשפה את האמת. החרדים הם אדוני הארץ, כתב משגב. ישראל מוכת קורונה בעיקר בגללם. בתל אביב נרשמו השבוע 4% בדיקות חיוביות, בחיפה 6%. זאת איננה מחלה של החילונים, בוודאי לא מגפה. רק הסגר הוא של החילונים. בירושלים, בני ברק, ביתר עילית ומודיעין עילית ממילא לא אוכפים אותו, והתחלואה משתוללת. בשרשרת הקורונה, החרדים שבים להיות חלק מהמדינה רק כשהם נזקקים לטיפול רפואי".

בית-הדין לאתיקה קבע כי המאמר, כפי שנוסח ועם דגש על השורה האחרונה שקוראת להצתת "אינתיפאדה חילונית", "אינו יכול להתפרש אלא כקריאה לפגיעה פיזית בציבור שלם". עוד נכתב, "התוכן הגזעני והמסית של הביטויים הנכללים בכתבה מוציאים חלק ממנה מתחומו של חופש הביטוי, ולא נותר לנו אלא לקבוע כי עיתון 'הארץ' והעיתונאי אורי משגב הפרו את כלל 14א של כללי האתיקה".

לפיכך החליט בית-הדין לנזוף בעיתון ובכתב משגב וקבע כי "על העיתון להסיר את הכתבה מהאתר של העיתון". בנוסף נקבע כי "עותק מההחלטה יופץ לכל אמצעי התקשורת ויפורסם בהם" וכן כי חברי מועצת העיתונות יקיימו דיון בנוגע לעיתון שבחר לא להתייחס כלל לתלונה המוגשת נגדו.

החלטת בית-הדין לאתיקה ניתנה כבר בסוף חודש אפריל, אך כאמור וכפי שדווח באתר 'העין השביעית' בעיתון לא ערערו על החלטת בית-הדין לאתיקה, אך מנגד לא פרסמו את החלטת בית הדין וגם לא הסירו את המאמר של משגב מהאתר. 

שי גליק מנכ"ל ארגון 'בצלמו', מי שהגיש את התלונה למועצת העיתונות מסר ל'בחדרי חרדים':  היות וככל שעיתון 'הארץ' אינו מיישם את החלטות מועצת העיתונות אין לו מה לחפש במועצה. אנחנו דורשים מנשיא מועצת העיתונות להציב אולטימטום למו"ל הארץ עמוס שוקן "תיישם את החלטות המועצה או שתעוף מהמועצה".

עיתון הארץ מאמר אנטישמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד