כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאסר וקנס כספי

זהו גזר דינם של ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע

בית המשפט גזר עונש של חמש שנות מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס על סך של 5,000 שקלים על המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בחודש ספטמבר האחרון והביאו לחיפוש מסיבי של כוחות הביטחון אחריהם ולהקמת ועדת חקירה

זהו גזר דינם של ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע
כלא גלבוע/היציאה מהמנהרה צילום: פלאש 90

ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה תשפ"ב נידונו היום (ראשון) בבית המשפט לחמש שנות מאסר נוספות בגין בריחתם. כמו כן נגזרו עליהם שמונה חודשי מאסר על תנאי ותשלום של 5,000 שקל קנס. אסירים, זכריה זביידי, מחמוד עארידה, מונדאל אינפיעאת, איהם כמאמג'י, מוחמד עארידה ויעקוב קאדרי, נידונו גם לשמונה חודשי מאסר בפועל וקנס של 5,000 שקלים.

"זו בריחה שלא הייתה כמוה, שכרוכה בהכנות יום-יומיות והובילו לחפירת מנהרת בריחה", נימקה שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת עדי במביליה-אינשטיין. "לא ניתן להתעלם מהנזק הציבורי, הפגיעה בביטחון הציבור, הענישה צריכה לתת מענה לכל אלה. גם מי שעזר ראוי לעונש דומה".

כתב האישום מתאר לפרטים את ההכנות ואת הבריחה. בסוף 2020 החליט מחמוד עארדה לחפור מנהרה מתאו על מנת להימלט מבית הסוהר. הוא פנה לנאשמים יעקוב קאדרי, איהם כמאמג'י ומונאדל אינפיעאת והציע להם לקחת חלק בחפירת המנהרה ודרכה להימלט מהכלא והם הסכימו לכך. בחודש מרץ השנה הצטרף גם מוחמד עארדה, בן דודו של מחמוד, לתוכנית הבריחה.

פיר המנהרה ממנה יצאו המחבלים.

החל מסוף 2020 ועד ליום הבריחה חפרו חמשת הנאשמים מנהרה, שהפתח שלה מתחת למקלחת התא. הנאשמים הסירו לוח שיש מתחת לכיור, חפרו מתחתיו והשיבו מדי יום את לוח השיש למקומו על מנת להסתיר את החפירה. הנאשמים ביצעו את עבודת החפירה באופן יום יומי, במשמרות שהותאמו לסדר היום בכלא, כדי למנוע את חשיפת תוכנית הבריחה, ותוך שהם משתמשים בכלי חפירה מאולתרים.

על מנת לסייע לחופרים להוציא לפועל את תוכנית הבריחה, האסירים שסייעו השתתפו אף הם חלק בחפירת המנהרה. חלקם גם ישבו בתא ותפקידם היה להתריע מפני הגעת אנשי סגל וכן להשגיח שאסירים אחרים לא ייכנסו אל התא. חלקם סייעו בהוצאת שקי חול מהמנהרה כדי לאפשר לחופרים לצאת ממנה אל התא.

זכריה זביידי בריחת האסירים מכלא גלבוע כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד