ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מול דגלי ישראל"

חרפה ובזיון: סטודנטים מניפים דגלי אש"ף באוניברסיטת בן גוריון

בחצר אוני' בן גוריון בב"ש נערכת הפגנה בה מניפים סטודנטים ערביים דגלי אש"ף. מולם עומדים סטודנטים המניפים את דגלי ישראל | ראש עיריית באר שבע דנילוביץ' תקף את החלטת האוניברסיטה: "קו אדום נחצה. אל לאוניברסיטה לשדר רפיסות ואסור להסכים לכך, אני מתבייש"

חרפה ובזיון: סטודנטים מניפים דגלי אש"ף באוניברסיטת בן גוריון

באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע נערכה היום (שני) הפגנה עם דגלי פלסטינים לציון מה שהם מכנים "יום הנכבה". מול אותם סטודנטים ערביים נערכה הפגנה של סטודנטים עם דגלי ישראל שצעקו לעברם "בושה". בעקבות סרטון בו נראים מאבטחי האוניברסיטה מונעים את הכנסת דגל ישראל בטענה לשמירה על שלום הציבור, החלו לאפשר באוניברסיטה הכנסת דגלים (גם דגלי אש"ף) ומשום כך מתאפשרת ההפגנה.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שלח מכתב תקיף לנשיא האוניברסיטה, דניאל חיימוביץ'. במכתב כתב דנילוביץ': "קיבלתי עכשיו סרטון מזעזע מתוך הקמפוס, כאן במדינת ישראל, ולא יכולתי להישאר אדיש". דנילוביץ' הוסיף כי "אוניברסיטת בן גוריון בנגב היא חלק מהעיר באר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך". כמו כן, הוסיף ראש העיר: "ליבי עם המשפחות השכולות היקרות שלנו, שאיבדו את יקיריהן וצופות בביזיון הזה. עוד קו אדום נחצה היום, בחוסר הנחישות כממסד שתפקידו לפעול על פי הרוח הישראלית". לסיום, חתם דנילוביץ' את מכתבו: "חייב לומר לך, אני מתבייש!".

אבי בר ירון, אחד המפגינים באוניברסיטה מול מניפי דגלי פלסטין אמר ל'כאן חדשות':  "אנחנו מפגינים נגד דגלי פלסטין שמונפים פה, בלי שום סיבה. כל המלגות שהם מקבלים, כל היחס השווה והם יורקים לנו בפרצוף. אנחנו לוחמים שנמצאים פה, לא מקבלים שקל כמו שהם מקבלים. הגיע הזמן שנתעורר ונרים את הדגל שלנו".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה: "יומיים אחרי יום הגיוון הבינלאומי, נוכחנו שוב לראות שהקמפוס שלנו מכיל סטודנטים וסטודנטיות מכלל החברה הישראלית והמחזיקים במגוון דעות והשקפות. האוניברסיטה מהווה נקודת מפגש, בה ניתן להתוודע ולהכיר מקרוב אנשים, רעיונות חדשים ותפיסות עולם שונות. על כן, אפשרנו לקיים שתי עצרות פוליטיות עם דעות מנוגדות. אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו המגלים אכפתיות כלפי הסובב אותם, מביעים את דעתם. היום הם התעמתו עם דעות מנוגדות, אך שמרו על הסדר הציבורי וניהלו את העצרות באופן ראוי. בצד חילוקי הדעות הפוליטיים הסטודנטיות והסטודנטים שלנו יודעים לעבוד יחד במעבדות, בכיתות ובפעילויות החברתיות".

אוניברסיטת בן גוריון באר שבע דגל פלסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד