י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מי על הכוונת

סמוטריץ' ביטל את ההצהרה: "התפתחות פוליטית משמעותית"

יו"ר 'הציונות הדתית' תכנן לשאת הצהרה לתקשורת בישיבת סיעתו, אך ביטל באופן חריג בזמן הישיבה ואף יצא בשיאה - כשלדברי גורם המעורה בפרטים הסיבה היא התפתחות פוליטית משמעותית. הרקע: פרישתו של ראש הסגל של בנט, שניר אורבך מקורב אליו מאוד 

סמוטריץ' ביטל את ההצהרה: "התפתחות פוליטית משמעותית"
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית סערה היום (שני) בעקבות הודעתו של טל גן צבי, ראש הסגל של ראש הממשלה נפתלי בנט, על פרישתו. מלבד ההשלכות בתוך לשכת רה"מ, הפרישה של מקורבו של בנט משפיעה באופן דרמטי על יציבות הקואליציה.

גן צבי, אשר צמוד ליו"ר 'ימינה' מאז נכנס לפוליטיקה לפני עשור שנים, היה אחראי לשמור על הצד הימני בקואליציה, האגף בו הפוטנציאל לעריקה גבוה. באופוזיציה אומרים שמאז פרישתו, המגעים עם הח"כים ב'ימינה' וב'תקווה חדשה' מתקדמים ביתר שאת.

כך למשל, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' התכוון לקיים, כמידי שבוע, הצהרה לתקשורת במהלך ישיבת סיעה, אך ביטל אותה תוך כדי הדיון עם חבריו, ואף נטש אותה באמצע. גורם המעורה בפרטים מספר כי עשה זאת בעקבות "התפתחות פוליטית משמעותית", ומסרב לפרט.

אורבךאורבך
ניר אורבך. יעזוב את הקואליציה? קרדיט: אבשלום ששוני, פלאש 90.

סביבתו, אגב, קיבלה מסרים כבר לפני מספר שבועות על הכוונה של בן צבי לעזוב את התפקיד הנחשק. מי שהעזיבה משפיעה עליו במיוחד, הוא חבר הכנסת ניר אורבך, שקרוב מאוד לראש הסגל עוד מהימים שבהם שימש אורבך כמנכ"ל 'הבית היהודי'.

ראש הסגל של בנט תחזק את הקשר עם יו"ר סיעת 'ימינה', שמסומן לעריקה עוד מימי הקמת הממשלה, והיה בין הגורמים ששכנעו אותו להישאר. כעת, האפשרות שאורבך, שכמעט ולא היה היום במשכן, יערוק לאופוזיציה או יפרוש מהכנסת - גבוהה מתמיד.

בצלאל סמוטריץ' טל גן צבי ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד