י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גם הצהרונים על הכוונת

רשימת הגזירות שיוזם השר ליברמן: פגיעה נצחית בעולם התורה

למרות המצב הרגיש של הקואליציה הרעועה חסרת הרוב והמטה ליפול, שר האוצר אביגדור ליברמן ממשיך להכין את תקציב המדינה הבא לשנת 2023 ואת חוק ההסדרים המוצמד לו, ובו נכללות שורת גזירות אימתניות נגד עולם התורה ומשפחות ברוכות ילדים | מטרתו: לעודד תעסוקה במגזר

רשימת הגזירות שיוזם השר ליברמן: פגיעה נצחית בעולם התורה
בחורים באור אלחנן צילום: שלומי כהן, פלאש 90

בעוד שלושה שבועת יעלה תקציב המדינה לשנת 2023, לצד חוק ההסדרים לאישור הממשלה בשאיפה ובניסיון לאשר את ההצעות עוד בכנס הקיץ הנוכחי בכנסת, בהימנעות האופוזיציה או בתרגילים אחרים בהיעדר הרוב בכנסת לקואליציה. בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים' אמש על הגזירה נגד המועצות הדתיות, עוד גזירות נחשפות הערב. מהדלפת טיוטת חוק ההסדרים עולה שורה של גזירות נוספות נגד עולם התורה והציבור החרדי. 

גזירת הצהרונים

משרד האוצר מבקש לשכפל את 'גזירת המעונות' (שנדחתה בינתיים) גם לצהרונים, כך הסבסוד שניתן להורים לילדים בגילאי גן טרום חובה, גן חובה, וכן כיתות א' וב' יעבור לאחריות משרד הכלכלה במקום משרד החינוך, כשהגזירה קובעת כי הסבסוד יהיה רק במקרה ששני הורים עובדים, "שיטת התמיכה תהיה לפי מיצוי כושר השתכרות", בדומה לגזירת המעונות שחייבה את האברכים לצאת ולעבוד ומי שילמד לא יקבל סבסוד. 

גזירת החינוך העצמאי ורשת החינוך התורני 

שר האוצר אביגדור ליברמן מציע לבטל את חוק החינוך העצמאי שנחקק לפני שנים ארוכות ודורש לקבוע את גובה התקציב לפי לימודי ליב"ה. מקורה של התוכנית גובשה על ידי חסידות בעלזא וכעת משתמשים בה נגד הציבור החרדי, "תקצוב לפי הישגים", כך ככל שילמדו יותר ליב"ה במוסדות כך יקבע גובה התקציב לאותו מוסד. 

עוד בנושא:

כיום מוסדות המוכש"ר שתחתם מוסדות החינוך העצמאי ורשת החינוך התורני שקובע גובה תקציב של 100%. מדובר בשינוי משמעותי שעד כה הוגשו מספר עתירות נגד התקציב בטענה של לפגיעה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. אלא שבחוק היסוד נקבע שימור דינים הקובע כי חוקים שחוקקו עוד טרם חקיקת היסוד לא יושפעו מחוק היסוד.

כעת, במקרה וחוק החינוך העצמאי ורשת החינוך יבוטל, התקציב יבוטל לצמיתות גם אם החרדים יחזרו לממשלה, כאשר אז ניתן יהיה לעתור לבג"ץ נגד התקציב אך כמעט בבירור שופטי בג"ץ יפסלו את העתירה כהרגלם והפגיעה החריפה בעולם התורה תישאר לנצח.

כמו כן, דורש ליברמן לקצץ את תקציבי חינוך תרבותיים ייחודיים, לישיבות הקטנות, ליברמן דורש לקצץ את התקציב מ-60% כיום ל-30% בלבד, כשהמטרה בכל הגזירות הללו לפי טיוטת חוק ההסדרים היא "לעודד תעסוקה במגזר החרדי", כך נכתב בטיוטה שהגיעה לידינו.

אביגדור ליברמן קיצוץ תקציבים תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד