כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
היכרות עם המגזר וצרכיו

הלורד ביקר אצל החרדים: "חשוב לדווח על כל פשע אנטישמי"

יועץ ממשלת בריטניה בנושא האנטישמיות, לורד ג'ון מאן, ביקר בקהילה החרדית בצפון מערב לונדון ונאם בפני תלמידות בנושא "הלחימה נגד האנטישמיות" ומדוע חשוב לדווח על כל פשע שנאה, כדי שהשלטונות יוכלו למפות את המידע, ולבדוק דרכים להתמודד עם התופעה

הלורד ביקר אצל החרדים: "חשוב לדווח על כל פשע אנטישמי"
לורד ג'ון מאן צילום: באדיבות המצלם

לורד ג'ון מאן, היועץ של ממשלת בריטניה בנושא אנטישמיות, התארח בקהילה החרדית בצפון מערב לונדון על ידי ארגון 'פינטר טראסט', שהוקמה להביא את הקול החרדי לתקשורת הבריטית. לורד מאן ביקר בבית ספר חרדי 'תפארת' לבנות, הוא נפגש עם המנהלים הרב נחמיה יפה, ודוד הירש, ועם סגנית המנהל גברת פיין, והרבנית הגר.

לאחר הפגישה עם ראשי בתי הספר, לורד מאן נפגש עם התלמידות, הוא סיפר להן על משמעות עבודתו לאנטישמיות ועל הלחימה נגד האנטישמיות, ומדוע חשוב לדווח על כל פשע שנאה, כדי שהשלטונות יוכלו למפות את המידע ולבחון דרכים להתמודד עם המקרים ולמגרם.

אח"כ התקיימה פגישה במשרדי ק"ק חברת בני ישראל 'פדריישן', בו השתתפו ראש הבית דין הרב שרגא פייבל זימרמן, הדיין יהושע פוזן, הדיין יונתן הול, מנכ"ל הרב אבי לזרוס והפרזידנט רק מנחם שלמה כהן. לורד מאן היה מאוד מעוניין לשמוע את העבודה החשובה של ה'פדריישן'. הרבנים הביעו את חששם כי במקרים אנטי חרדיים או אנטי-יהודיים, זה לא מטופל כמו שצריך. הלורד צעד ברחובות גולדרס גרין החרדית וביקרו בעסקים חרדיים, לורד מאן פטפט עם הקונים כדי לשמוע מהם על מקרי אנטישמיות שחוו.

הביקור הסתיים עם פגישה במלון 'פילר' בהשתתפות הרב אבי לזרוס, ר' מנחם שלמה כהן, מר אדריאן ג'ייקובס, הממונה על האבטחה בק"ק 'עדת ישראל - הנדון', חבר המועצה ד' כהן, ור' אליעזר פרל, הרב יואל פרידמן מנכ"ל 'פינטר טראסט', גב' שפיץ, מנכ"לית חברת 'אינטרלינק' ואיגוד דיור של אגודת ישראל שדואג לדיור לציבור החרדי (AIHA), גב' נעמי לרר, יו"ר ארגון 'בנות נוע' ר' יששכר ליווי, יו"ר ארגון 'מתעסקים NW', והרב שמואל יוסף דוידסון מארגון 'חברים'.

הרב יואל פרידמן מנכ"ל 'פינטר טראסט' התייחס לביקור ואמר: "אנחנו מאוד מודים ללורד מאן על המאמצים הענקיים שלו במלחמה נגד האנטישמיות בבריטניה. במהלך ביקורו בקהילת מערב לונדון החרדית, התושבים המקומיים, מנהיגי קהילה ונציגים ממספר הארגונים דברו אתו על מה שחוו בנוגע לאנטישמיות. לפי בקשתו של לורד מאן ארגון 'פינטר טראסט' תשלח דו"ח מלא על האנטישמיות והתופעות לכך על הציבור החרדי בבריטניה. אנו מצפים לעבוד עם לורד מאן על הנושא החשוב הזה".

הלורד מאן הודה על קבלת הפנים החמה והביקור המכבד והמעשיר ואמר: "תודה לעסקנים של ארגון 'פינטר טראסט' שארגנו את הביקור החשוב הזה לקהילה החרדית בשכונת גולדרס גרין והנדון. במסגרת הביקור נפגשנו עם תלמידות מבית ספר 'תפארת', ואני אסיר תודה על כך שהן שיתפו את החוויות שלהן איתנו. ברצוני להודות לקהילה וכל מי שנתן מזמנו במהלך הביקור ועל תרומתם למאבק באנטישמיות. אני משבח את ארגון 'פינטר טראסט' על העבודה הקשה שלהם, ואני ממליץ לכולכם להמשיך לדווח על תקריות אנטישמיות באשר הם מתרחשים".

יו"ר ק"ק חברת בני ישראל ('פדריישן') ר' מנחם שלמה כהן ציין, "לורד מאן בשיחה עם ראש בית הדין הרב שרגא פייבל זימרמן, הפגין אמיתיות אהבת ישראל ודאגה רצינית לאתגרים שניצבים בפני הקהילה שלנו. הודינו לו עבור העבודה הקשה והמסירות שלו, ועל כך שהוא יבוא בחשבון נגד כל מי שברצונו לבצע תקיפות אנטישמיות".

ארגון 'פינטר טראסט' נתמכת על ידי הרבנים מרחבי הקהילות החרדיות בלונדון, מנצ'סטר, גייטסהד ואסקס. הארגון מבקש להעניק קול אותנטי לקהילה החרדית ותיאור מדויק ואמיתי של מי אנחנו ואיך אנחנו חיים את חיינו.

הלורד הבריטי אנטישמיות בבריטניה חרדים לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד