כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הלצה לא מצחיקה?

עדות בוועדה: "טראמפ אמר שאולי צריך לתלות את מייק פנס"

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי עדי ראיה סיפרו לוועדה שחוקרת את ההשתוללות בקפיטול בתחילת השנה, על דבריו של הנשיא לשעבר שנאמרו ביום המהומה ב-6 בינואר 2021. לטענתם, טראמפ אמר שאולי 'האספסוף' צודק וצריך לתלות את מייק פנס

עדות בוועדה: "טראמפ אמר שאולי צריך לתלות את מייק פנס"
הפריצה לקפיטול צילום: באדיבות המצלם

על פי דיווחים בארה"ב, דונלד טראמפ הגיב לקריאות על תליית סגן הנשיא שלו, מייק פנס, במהלך המהומה בקפיטול בארה"ב, ואמר שאולי ההמון צדק.

שני עדי ראיה אמרו ל'ניו יורק טיימס', כי הם אישרו בפני ועדת בית הנבחרים שחקרה את אירועי ה-6 בינואר 2021 כי מארק מדווס, אז ראש הסגל של טראמפ, תיאר את טראמפ "אומר משהו על כך שאולי צריך לתלות את מר פנס".

ה'טיימס' ציין כי לא ברור אם טראמפ היה אז רציני. מייק פנס היה אז בקפיטול כדי לעמוד בראש הוועדה שמאשרת את ניצחונו של ג'ו ביידן, התהליך שההמון ניסה לעצור לאחר שטראמפ עודד אותם "להילחם עד הסוף". בחוץ הוקם גרדום מאולתר. המתפרעים בפנים נשמעו קוראים "תלו את מייק פנס". מספר אנשים אמרו לטראמפ לקרוא להמון לסגת, אך הוא התעכב במשך שעות.

למרות הניסיונות של יועצי טראמפ לשכנע אותו אחרת, פנס הגיע למסקנה שאין לו סמכות לדחות את תוצאות הבחירות. טראמפ הגן על קריאות על תליית פנס בעבר, ואמר לסופר ג'ון קארל , "ובכן, האנשים כעסו מאוד", והוסיף שזה פשוט "הגיון הישר להיות כך", כי פנס לא ניסה לחסום את תוצאות הבחירות.

החדשות על דבריו של טראמפ על פנס, מגיעות בזמן של מתיחות בין שני החברים לשעבר, כאשר שניהם מועמדים לתפקיד יו"ר המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ב-2024.

דוברו של טראמפ, טיילור בודוביץ', אמר בתגובה: "ה'הדלפות' המעורפלות של הועדה הזאת, העדות האנונימית והנכונות לשנות ראיות מוכיחות שזו רק הרחבה של מסע ההכפשות של הדמוקרטים שנחשף פעם אחר פעם בגלל היותם מפוברקים ולא ישרים".

דונלד טראמפ מייק פנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד