כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הטבח הנורא

מטריד: כל בן 18 יכול לרכוש רובים בצורה חוקית

היורה בבית הספר היסודי בטקסס שרצח 21 בני אדם, בהם 19 ילדים, הצליח לקנות רובה AR-15, מכיוון שמדינת טקסס היא אחת מ-44 מדינות שבהן נערים בני 18 קונים רובה באופן חוקי: שש מדינות העלו את הגיל ל-21 כולל פלורידה לאחר טבח מחריד במדינה

מטריד: כל בן 18 יכול לרכוש רובים בצורה חוקית
אילוסטרציה צילום: pexels

חוקי הנשק של אמריקה שוב נמצאים באור הזרקורים בעקבות ירי קטלני בבית ספר בטקסס שהביא למותם של 19 ילדים ושתי מורות. החמוש סלבדור רולנדו ראמוס, בן 18, רכש שני רובים מסוג AR-15 ימים ספורים לאחר יום הולדתו בשבוע שעבר, והשתמש באחד מהם כדי לבצע את הטבח ביום שלישי בבית הספר היסודי. טקסס, כמו הרוב המכריע של מדינות ארה"ב, מאפשרת לבני 18 לרכוש רובים ארוכים, כולל רובי ציד ואקדחים.

עם זאת, כמה מדינות העלו את הגיל הזה ל-21, בעיקר בפלורידה, שם בית המחוקקים והמושל שבשליטת הרפובליקנים העלו את מגבלת הגיל בעקבות הירי בבית ספר בפארקלנד ב-2018, שבו רצח צעיר בן 19, 17 תלמידים. לא לכל מדינה יש מגבלות גיל משלה על מכירת נשק, אבל יש מגבלות פדרליות שחלות על כל סוחרי הנשק הפדרליים המורשים.

על פי חוק בקרת הנשק משנת 1968, סוחר מורשה אינו יכול למכור רובה ארוך למישהו מתחת לגיל 18. לגבי אקדחים, מגבלת הגיל הפדרלית היא 21. בעוד שהרוב המכריע של רציחות הנשק בארה"ב מבוצעות באמצעות אקדחים, אך טבח המוני מבוצע בדרך כלל עם רובים ארוכים ולא עם אקדחים.

בסך הכל, שש מדינות מגבילות מכירת רובים אוטומטיים לאלה מעל גיל 21. לקליפורניה, פלורידה, הוואי, אילינוי יש הגבלת גיל של 21 לכל הרובים הארוכים. תומכי זכויות הנשק, כולל איגוד הרובאים הלאומי, ערערו על החוקים הללו בבית המשפט. לאחר שפלורידה העלתה את מגבלת הגיל לכל הרובים ל-21, ארגון הנשקים ה-NRA טענה שהחוקים הללו פגעו בזכויות התיקון השני.

למרות שמגבלת הגיל הכללית לרישיון לרובה נותרה 21, יש החרדה לאלו שנמצאים בסכנה של אלימות במשפחה. על פי הכלל החדש, אנשים שנמצאים תחת איום של אלימות במשפחה, יכולים להגיש בקשה לרישיון נשק.

ירי בטקסס טבח בבית ספר ירי בבית ספר סלבדור ראמוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד