כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
החיסול, ההודאה והזעם

גורמי ביטחון זועמים על הפרסום כי ישראל עומדת מאחורי החיסול

חיסול הבכיר האיראני: במערכת הביטחון קיבלו בהפתעה ובזעם את פרסום ההודאה הישראלית על חיסולו של בכיר משמרות המהפכה שחוסל לאור יום בטהרן. במערכת הביטחון יידרשו הבהרות מוושינגטון על "ההדלפה האמריקנית", לדבריהם, ש"מנקה" את ארה"ב ממעורבות בפעולה

גורמי ביטחון זועמים על הפרסום כי ישראל עומדת מאחורי החיסול
הבכיר האיראני שחוסל צילום: תקשורת איראנית

במערכת הביטחון קיבלו בהפתעה ובזעם את פרסום ההודאה הישראלית. גורמי ביטחון אמרו הלילה ל-ynet כי יידרשו הבהרות מוושינגטון על "ההדלפה האמריקנית", לדבריהם, ש"מנקה את ארה"ב ממעורבות בפעולה".

עוד דווח, כי במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחרי איומי הנקמה הרשמיים של איראן לאחר החיסול. החשש הוא כעת שהפרסום יסמן בצורה משמעותית יותר יעדים ישראליים כמטרות לנקמה.

הדברים הללו מגיעים על רקע דיווחים באיראן על הרוג ופצוע ב"תקרית תעשייתית" במפעלים באזור פרצ'ין. במערב חושדים שבבסיס הצבאי בפרצ'ין ערכה איראן בעבר ניסויים הקשורים לתוכנית פיתוח הנשק הגרעיני שלה.

הזעם במערכת הביטחון מגיע לאחר שאתמול ה'ניו יורק טיימס', דיווח, כי הישראלים אמרו לאמריקאים שהחיסול נועד כאזהרה לאיראן להפסיק את פעולותיה של היחידה הסמויה בתוך כוח קודס המכונה יחידה 840, לפי פקיד מודיעין, שדיבר בעילום שם. על יחידה 840 מוטלת החטיפות וההתנקשויות של זרים ברחבי העולם, כולל אזרחים ופקידים ישראלים, כך לפי גורמי ממשל, צבא ומודיעין ישראלים. למעשה ישראל מודיעה רשמית כי הוא חוסל על ידי המוסד.

הוא היה אחראי על פעולות היחידה במזרח התיכון ובמדינות השכנות לאיראן והיה מעורב במהלך השנתיים האחרונות בניסיונות פיגועים נגד ישראלים, אירופאים ואמריקאים אזרחים ופקידי ממשל בקולומביה, קניה, אתיופיה, איחוד האמירויות הערביות וקפריסין.

איראן מעולם לא הכירה בקיומה של יחידה 840. שני אנשים המזוהים עם משמרות המהפכה, שביקשו לא להזדהות מכיוון שאינם מורשים לדבר באופן רשמי. נתנו תיאור שונה משמעותית של תפקידו של הקולונל מזה שמסרו גורמים ישראליים.

איראן משמרות המהפכה ניו יורק טיימס חיסול ממוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד