י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צרות מימין ומשמאל

יום ראשון הגורלי: בקואליציה דרוכים לקראת שני אירועים נפיצים

חשש ממשי בקואליציה משני אירועים נפיצים שיתרחשו ביום ראשון שעשויים לטלטל שוב את הספינה שגם כך רעועה ומטה להתפרק. מדובר בצעדת הדגלים שתעבור דרך שער שכם, חרף איומי חמאס וחיזבאללה; לצד העברת תשובת המדינה לבג"ץ בעניין פינוי ישיבת חומש | כל הפרטים

יום ראשון הגורלי: בקואליציה דרוכים לקראת שני אירועים נפיצים
בנט, לפיד וגנץ צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ביום הראשון הקרוב יתרחשו שני אירועים משמעותיים שעלולים להשפיע על מצב הקואליציה, כשבמערכת הפוליטית דרוכים לקראתם כדי למנוע את פירוק הממשלה.

האירוע המשמעותי הראשון הוא מצעד הדגלים שיתקיים לקראת שעות הערב, כאשר מאות צפויים לצעוד דרך שער שכם כשהם מניפים דגלי ישראל ושרים משירי ירושלים וארץ הקודש לרגל חגיגת יום ירושלים החל בכ"ח אייר. בחמאס ובחיזבאללה מאיימים להגיב, כשבפעם הקודמת הם שיגרו טילים לבירת ישראל.

צעדת דגלים בירושלים. צילום: תנועת 'אם תרצו'.

אירוע כזה עם זעם ערבי בתוך ישראל ובשטחים עלול להצית מתיחות ביטחונית שתחייב את ישראל לצאת לפעולה משמעותית, מה שיסכן את השותפות עם רע"מ שבמתיחות הקודמת בהר הבית הקפיאה את השותפות בקואליציה ורק לאחר כחודש הודיעה כי היא נותנת צ'אנס נוסף לממשלה לאחר שקיבלה אור ירוק לכך ממועצת השורא.

ראשי הקואליציה עסקו בנושא בתחילת השבוע וסיכמו להעביר מסר לשרי הממשלה ולחברי הכנסת מהקואליציה, לרסן את ההתבטאויות שלהם כדי למנוע מהומות פוליטיות, זאת במטרה למנוע עימות פוליטי מול סיעת רע"מ.

מנסור עבאס משוחח עם יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

האירוע השני המשמעותי הוא סוגיות פינוי ישוב חומש, שביום ראשון המדינה תשיב לבג"צ כי היא צפויה לפנות את היישוב בקרוב מבלי לנקוב במועד מסוים, בתקווה שהדבר לא יעורר זעם מכיוון סיעות הימין בקואליציה.

בשבועות האחרונים הבהירו שרת הפנים איילת שקד ויו"ר סיעת 'ימינה' ח"כ ניר אורבך כי לא יאפשרו זאת, תגובת המדינה בשם שר הביטחון בני גנץ עלולה לעורר זעם רב מכיוונם, כאשר אורבך כבר הבהיר בראשית השבוע כי "הוא על הקצה". לדבריו, פינוי היישוב חומש יהיה הקש שישבור את גב הגמל.

מצעד הדגלים ריקוד הדגלים שער שכם פינוי מתנחלים חומש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד