י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משבר יוקר המחיה

ילדים חרדים הולכים לישון רעבים; עליה של 25% במחיר

ילדים יהודים הולכים לישון רעבים וההורים נאלצים לבחור בין קניית בגדים או מזון מכיוון שמשבר יוקר המחיה בבריטניה פוגע בקהילות היהודיות באופן קשה במיוחד | עלות המזון הכשר עלתה השנה בכ-25%

ילדים חרדים. אילוסטרציה
ילדים חרדים. אילוסטרציה צילום: מרדכי לובעצקי

ילדים חרדים בבריטניה הולכים לישון רעבים, וההורים נאלצים לבחור בין קניית בגדים או מזון, משבר יוקר המחיה הארצי פוגע בקהילות היהודיות קשה במיוחד. אחד הקמעונאים העריך שעלות המזון הכשר עלתה השנה בכ-25%, פי ארבעה ממזון לא כשר. ארגון הצדקה של הסיוע היהודי GIFT מסר כי נרשמה עלייה של 50 אחוז במספר המשפחות הפונות לעזרה בבריטניה במהלך 12 החודשים האחרונים.

הביקוש לארגוני צדקה מקומיים גואה כאשר מחירי האוכל הכשר זינקו אפילו גבוה מהאינפלציה הגואה, שעומדת כיום על תשעה אחוזים. ארגון GIFT, המספק למשפחות חבילת מזון שבועית, מסר כי לפני שנה הם העניקו ל-250 משפחות חבילת מזון שבועית. מספר זה עומד כעת על 350. כך דווח בעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle. ראשי ארגוני צדקה אמרו שהם מצפים שהנתון הזה יעלה עוד יותר, כאשר אנשים נאבקים לעמוד בקצב של עלויות הדלק ועלויות האוכל הכשר.

ארגון הצדקה, המספק גם 150 ארוחות מבושלות בשבוע לנזקקים בודדים, אמר כי הוא מתכונן להכפיל את הקיבולת שוב בחודשים הקרובים, כדי להתמודד עם הביקוש הגובר. אם חד הורית יהודייה אמרה לעיתון Jewish Chronicle: "אני עדיין לא יודעת איך אני הולכת לשלם את העלויות החודשיות של החיים. הלב שלי כואב כשהילדים שלי אומרים לי שנעלי בית הספר שלהם לא מתאימות ואין לי כסף לקנות זוג חדש, אבל זאת המציאות הנוכחית שלנו".

היא אחת מ-350 הורים ברחבי לונדון ומנצ'סטר שמקבלים חבילות מזון שבועיות מ-GIFT. קמעונאי כשר אומר כי "המחירים לא רק עלו, הם עולים מדי שבוע וזה אסון, המזון עלה ב-25 אחוז בשנה. אנחנו מקבלים מיילים מספקים בכל שבוע עם עליות מוצרים והמחירים שלנו עולים מדי שבוע".

"קיבלתי השבוע טלפון מלקוח מבוגר שעשה את ההזמנה שלו באינטרנט ובא לשלם והיתה לו בעיה. לא היה לו מספיק כסף לשלם ואשתו הייתה חולה בבית חולים, נתתי לו 50 אחוז הנחה ואמרתי לו שישלם מה שהוא יכול עכשיו, כי אני יודע שהוא צריך אוכל כשר".

משפחה ששומרת תורה מצוות וכמובן כשרות, מהעיר מנצ'סטר, אמרה לעיתון כי יוקר המחיה מקשה עליה לקנות אוכל לשבתות וחגים. "ללא חבילות המזון השבועיות והתלושים לבשר של GIFT הם אמרו, הם לא היו יכולים להתמודד".

בסטמפורד היל, מועצת הקהילה היהודית מסרה שילדים חרדים הולכים לישון רעבים מכיוון שמשפחות לא מסוגלות לעמוד בעלויות של המזון. אחד מאנשי הקהילה החרדית אמר "אנו רואים עלייה עצומה במשפחות שפונות אלינו לעזרה למזון, במיוחד במהלך פסח. אנחנו מספקים תלושי מזון וחבילות מזון שבועיות שנשלחות לביתם, אבל המציאות היא שילדים הולכים לישון רעבים".

רעבים יוקר המחיה ילדים חרדים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד