י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכנות להילולה

מחשש לחילולי שבת, האתר הקדוש לא ייפתח לפני השעה 22:00

לקראת הילולת שמואל הנביא שתחל ממוצאי שבת הקרובה ועד ליום שני, השלים המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים את ההכנות באתר הקדוש לקליטת האלפים הנוהגים להגיע מידי שנה ולשפוך את צקון ליבם לפני אביהם שבשמיים. המשטרה תאפשר הגעת מכוניות פרטיות לאזור האתר

מחשש לחילולי שבת, האתר הקדוש לא ייפתח לפני השעה 22:00
קובי הר צבי

המרכז הארצי בשיתוף המנהל האזרחי האחראי על האתר של קבר שמואל הנביא, משטרת ישראל, מג"ב עוטף י-ם וכן כל הגורמים הקשורים לניהול האתר השלימו בימים האחרונים את ההיערכות לקליטת אלפי מתפללים. כשבין היתר שודרגה מערכת תאורת הדרך מכביש רמות ועד לאתר, וכן הוכנסו שיפורים נוספים כדוגמת הצללה, כיסאות ושולחנות, מתקני שירותים , מבני שירותים חדשים.

מחשש לחילולי שבת שהיו צפויים עקב תחילת ההילולה במוצ"ש, הוחלט כי האתר לא ייפתח לפני השעה 22:00 ועל כן לא תותר כניסת מתפללים/ות קודם השעה 22:00.

גם השנה הוקמו ע"י המרכז הארצי לפיתוח המקומות המקומות הקדושים, דרכי גישה נפרדות בין מעברי הגברים לנשים, כאשר גם השנה שודרגו מסלולי הגישה באמצעות גרמי מדרגות חדשים שהוקמו לקראת ההילולה ושדרכם ומהם יעברו מסלולי ההליכה, במקביל למבנה שירותים חדש שהוצב במקום כמו כן תגבר המרכז הארצי את הסדרנים השמירה והניקיון לאורך כל ימי ההילולה.

גם השנה החליטה משטרת ישראל שלא לאפשר הגעת מכוניות פרטיות לאזור האתר, כך שכל המכוניות הפרטיות האמורות להגיע מכיוון רמות יופנו לחניון זמני למול רחוב מירסקי, ומשם יעלו הבאים לאתר בשאטל, במקביל להגברת אמצעי הבטיחות והאלמנטים הנדרשים להגנה על חיי הולכי הרגל.

במרכז הארצי ביקשו לציין את עזרתם הרבה של נציגי משרד התחבורה ועימם הרב שלמה רוזנשטיין על העמדת שאטלים בסיוע משרד התחבורה אשר יובילו את המתפללים מחניון רמות לכיוון האתר וכן על תגבור קו 136 לאורך שעות ההילולה.

בתיאום עם ארגוני הסיוע הרפואי ,סוכם על הקמת חפ"ק מיוחד באתר הקבר שיאויש במשך כל ימות היממה ע"י חובשים בכירים תוך גיבוי של אמבולנסים ואופנועים שיהיו בכוננות לקדם כל אירוע חירום רפואי.

חברת סופרבוס נענתה לבקשת המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ולאורך זמן ההילולה תתגבר את קו 136 ממוצש"ק הקרוב משעה 22:00 ולאורך כל יום ראשון כ"ח אייר ועד לשעות הלילה המאוחרות של יום שני.

יצוין כי גם השנה יעמיד המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים רכבי הסעה שיעלו את הציבור הרחב מכביש רמות ועד לאתר עצמו, כאשר הנסיעה הנה בחינם, כמו כן האתר יהיה פתוח ברציפות ממוצאי שבת הקרובה ועד ליום שני בערב.

עוד נמסר מהמרכז הארצי כי כמידי שנה יעמיד ר' שלמה רובין את משאית השתייה המפורסמת לרווחת העולים, במקביל לחלוקת כיבוד ע"י משפחת דלויה ואנשי חסד הפועלים מידי שנה לפוקדי ומתפללי ציון שמואל הנביא השוכן בין שכונת רמות לגבעת זאב שבצפונה של העיר ירושלים.

משטרת ירושלים קבר שמואל הנביא הילולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד