י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השאיר חותם על ההיסטוריה

המורה לא אהבה: התלמיד שעיצב את דגל ארה''ב

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת על דגל ארה"ב; מי עיצב אותו? איזה ציון קיבל מהמורה שלו? איך זה קשור לפרשת השבוע? ומה חשוב להזכיר לעצמינו תמיד?

המורה לא אהבה: התלמיד שעיצב את דגל ארה''ב
דגל ארצות הברית צילום: pixabay

מי עיצב את דגל ארה"ב כפי שהוא היום? את הדגל של המעצמה החזקה בעולם לא עיצבו קופירייטרים מהשורה הראשונה, וגם לא מעצבים מקצועיים מחוננים.

בשנת 1958, תלמיד תיכון בשם רוברט ג. הפט, שהיה אז בן 16, עיצב את צורת הדגל המוכרת באמצעות מכונת התפירה הביתית של אמו, כחלק משיעורי בית בהיסטוריה.

הוא הגיש את פרי יצירתו למורה. היא לא אהבה את הכיוון, ונתנה לו ציון בינוני - .B אך שנתיים לאחר מכן הוא קיבל טלפון מנשיא ארה"ב דאז, דווייט איזנהאואר, שבחר בעיצובו של הפט שיחליף את דגל 48 הכוכבים שהיה בשימוש עד אז, והכריז על העיצוב החדש ב-4 ביולי של אותה השנה - מה שהכניס את הפט הצעיר לספרי ההיסטוריה.

גם אם מישהו אחד לא אהב את מה שעשיתם, זה לא אומר שכולם לא יאהבו.

בפרשת השבוע מובא סדר הדגלים של שבטי ישראל במדבר, "איש על דגלו". מקור הדגלים עוד במעמד הר סיני, כשאלוקים ירד עם עשרים ושניים אלף מחנות של מלאכים מסודרים דגלים, דגלים. מסבירים המפרשים שדגל - מהותו יחודיות, תפקיד. כל אחד והדגל שלו, והיחודיות שלו. ואין דגל אחד טוב יותר מהשני, אלא כל אחד עם השליחות המיוחדת שלו.

זה השיעור גם עבורנו. אל תאמרו לעצמכם "אם רק היה לי מה שיש לשני, אז...". אלוקים לא בהכרח נותן לכל אחד מה שהוא רוצה, אבל בהחלט את מה שהוא צריך, בכדי להוציא לפועל את שליחותו בעולם.

אל תתנו לאחרים להוריד אתכם, או לזלזל בכם. אך לא פחות חשוב: אל תזלזלו בעצמכם – כי אם לא תעריכו את עצמכם, אתם לא תעריכו את הזמן שלכם, ועד שלא תעריכו את הזמן שלכם, אתם לא תעשו אתו שום דבר.

המורה של הפט חזרה בה לבסוף, והעלתה לו את הציון למצוין - A. אין ייאוש בעולם. תמשיכו להשקיע, ולבסוף אולי גם אתם תשאירו את חותמכם על ההיסטוריה. 

שבת שלום.

שלכם, יצחק פנגר.

פרשת שבוע ארה''ב דגל הרב יצחק פנגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד