י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא עזה, לא לבנון"

פקידים מושחתים: קריסת הבניין הובילה להפגנות נגד המשטר

מפגש משפחות אבלות על קורבנות שמתו בהתמוטטות בניין חדש בעבאדן שבדרום מערב איראן, הפך ביום רביעי בערב להפגנות נגד הממשלה. המפגינים דרשו את התפטרותם של פקידי ממשל שאחראים לטרגדיה

פקידים מושחתים: קריסת הבניין הובילה להפגנות נגד המשטר
הפגנה באיראן צילום: Iran International

הרשויות באיראן ניסו למנוע הפגנה נגד המשטר לאחר קריסת בנין בן 10 קומות, ושיבשו את האינטרנט בעיר עבאדאן ביום רביעי בלילה, כדי למנוע העלאת תמונות וסרטונים של ההפגנות לרשתות החברתיות, אך כמה סרטונים מצאו את דרכם למדיה החברתית. הסרטונים מציגים מאות תושבים שהתאספו להתאבל על קורבנות ההתמוטטות חלק ממגדלי התאומים מטרופול בני עשר קומות ביום שני האחרון, צועקים סיסמאות נגד פקידים מושחתים.

תושבים מקומיים ערכו טקסי אבל מסורתיים ברחובות, כאשר ההתמוטטות נתפסת על ידי הציבור כתוצאה של רשלנות של בעלי הבניין שמקורב לרשויות, לטענת המפגינים הבעלים לא ציית לחוקים ולתקנות, תוך הפרת חוקי בנייה.

המפגינים קראו כמה מהסיסמאות הפופולריות בהפגנות אחרות נגד הממשל, כולל "אנשי דת חייבים ללכת לאיבוד", "האויב שלנו כאן, זה שקר לומר שזו אמריקה", "לא עזה, ולא לבנון, אני אקריב את חיי לאיראן" וכן "קומו אנשי עבאדאן, אחיכם נהרגו" ​​ו"בושה לרשויות חסרות הבושה שלנו". מפגינים בעבאדאן דרשו גם את התפטרותם של פקידי ממשל מקומיים שהם אחראים לטרגדיה. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

צילום: Iran International.

המפגינים זעמו על הניהול הכושל של המדינה והשחיתות העמוקה, שאפשרה לבעל הבניין להתחמק מתקנות בטיחות הבנייה באמצעות קשריו הקרובים לכאורה עם גורמים רבי עוצמה. הם גם מאשימים את הרשויות בניהול שגוי של פעולות החילוץ וסיוע לכאורה לבעלים, חוסיין עבדולבאגי, להימלט. רבים גם כועסים על כך שבפגישתו עם מחוקקים ביום רביעי, המנהיג העליון עלי חמינאי לא ניחם את משפחות הקורבנות או הזכיר את הטרגדיה.

גם המגדל השני של הבניין עלול להתמוטט בכל דקה עם המשך פעולות החילוץ. מושל עבאדן, אהסן עבאספור, אמר ביום חמישי כי גופות נוספות נמשו מההריסות, מה שהעלה את מניין ההרוגים ל-19. עד כה, לדבריו, חולצו 37 גופות מהריסות הבניין. הבנייה בבניין לא הסתיימה, אך היחידות המסחריות בקומות התחתונות של הבניין, כולל בית קפה בניהול זוג צעיר, כבר פתחו את עסקיהם. בני הזוג נשלפו מתים מבית הקפה שלהם על ידי כוחות ההצלה.

מושל מחוז ח'וזסטן, סאדג' חליליאן, אמר שלבעלים היה אישור לבנות רק שש קומות, אך מאוחר יותר הוסכם להוסיף עוד ארבע קומות.

קריסת בניין הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד