ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מונעים השתלטות פלסטינית

המתיישבים ביו"ש חידשו את המסלול העתיק

מתיישבים ביהודה ושומרון חידשו מסלול טיול בין אפרת לתקוע, כדי להפוך אותו למסלול פופולרי למטיילים, ובכך ליצור חיבור קרקעי רגלי בין מזרח למערב הגוש. ראש מועצת גוש עציון: "נתור את הארץ לארכה ולרחבה"

המתיישבים ביו"ש חידשו את המסלול העתיק
בנייה ביו"ש צילום: Sebi Berens/Flash90

קבוצת מטיילים חלוצה הלכה את הדרך העתיקה מאפרת לתקוע, תוואי אמת המים. זהו תוואי באורך 7 ק"מ לאורך ואדי ארטס ונחל תקוע, מגבעת העיטם ועד יער תקוע. המסלול מקביל לתוואי אמת המים המזרחית, שהובילה מים מבריכות שלמה בבית לחם אל ההרודיון.

המסלול יורד מפאתי בית לחם בדרך מוריקה של גנים, בוסתנים, טרסות ושדות, דרך גבעת העיטם הצופה על נוף מדבר יהודה וההרודיון, לא הרחק מואדי ארטאס הידוע ביופיו ובגינות ובריכות המים שלו, וחולף ליד מנזר ארטס שכונה "גן העדן של שלמה המלך", על ידי סופרי המסעות אל ארץ הקודש בימי הביניים.

המטיילים, פעילי קרקעות מקרב תושבי האזור, מבקשים להנגיש את התוואי ולהפוך אותו למסלול פופולרי למטיילים, ובכך ליצור חיבור קרקעי רגלי בין מזרח למערב הגוש על בסיס מסדרון העובר כולו בשטחי סי שבשליטה ישראלית מלאה.

את הפעילות הובילו אנשי אפרת יחד עם מחלקת קרקעות של המועצה האזורית גוש עציון.

הטיול היה באישור וליווי של כוחות הביטחון בחטיבת עציון. בעתיד צפויים טיולים ופעילויות נוספות במרחב שבין בית לחם לים המלח, סביב ערוצי נחל תקוע ונחל ערוגות.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן בירך על המסלול החדש ואמר: "נתור את הארץ לארכה ולרחבה. יש לנו ארץ נהדרת ומסלולים כמו המסלול הזה מחבר אותנו למורשת ולשורשים שלנו בגוש עציון."

אפרת תקוע גוש עציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד