י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בסכנת הכחדה

קריאה לאזרחים: לא להרוג זבובים וצרעות

מחקר חדש גילה שאוכלוסיית החרקים המעופפים בבריטניה הצטמצמה ב-60% ב-20 השנים האחרונות, מומחים לחרקים קוראים להגן על חרקים במקום להרוג אותם. מאחר והחרקים חשובים לטבע

קריאה לאזרחים: לא להרוג זבובים וצרעות
דבורה על פרח: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אנשים בבריטניה התבקשו לא להרוג צרעות, זבובים, דבורים או למעשה כל חרק מעופף בקיץ הזה. בדרך כלל בבריטניה ברגע שמזג האוויר מתחמם, השמש מגיחה וחלונות ודלתות נפתחים לרווחה. זבובים ובעלי כנף אחרים נכנסים לבתים, ובני הבית עושים הכל כדי להיפטר מהם. אבל הקיץ הזה נראה שיהיו פחות זבובים וצרעות שיכנסו לבתים. מומחים קוראים לא להרוג אותם, ולא משנה כמה הם מעצבנים.

מחקר חדש גילה שאוכלוסיית החרקים המעופפים בבריטניה הצטמצמה בכ-60% בעשרים השנים האחרונות. המחקר האחרון נערך ב-2004 על ידי המוזיאון להיסטוריה של הטבע, ובהשוואה לימים אלה, התגלה שמספר החרקים ירד באנגליה, שם נרשמו 65% פחות חרקים מ-2004, סקוטלנד, רשמה נפילה של 28%. פול האדאווי, מנהל המחקר אמר: "התוצאות מהמחקר צריכות לזעזע ולהדאיג את כולנו, אנו רואים ירידות בחרקים, המשקפות את האיומים העצומים ואובדן חיות הבר באופן רחב יותר ברחבי המדינה".

"הירידות הללו מתרחשות בקצב מדאיג וללא פעולות מרוכזות לטיפול בהן אנו עומדים בפני עתיד רע. חרקים ומעופפים הם יסוד לבריאות הסביבה והכלכלות הכפריות שלנו, אנו זקוקים לכל חיות הבר שלנו, אנחנו פועלים ליצירת אזורים נוספים וגדולים יותר של בתי גידול, ונוף גדול עבור חיות הבר, לאפשר למרחב הטבע להתאושש".

עוד אמר: "הירידה בחרקים משפיעה על כל הקבוצות העיקריות של סוגי החרקים. בעשורים הקרובים, לא פחות מ-40% מהמינים בעולם עלולים להיכחד, כולל דבורים, נמלים ופרפרים, חרקים אלה פועלים בכמה מהדברים המשמעותיים ביותר של צמחים, צמחים וגידולים כמו תפוחים, אגסים, מלפפונים, אבטיחים ושקדים, יהפכו פחות פרודוקטיביים משמעותית ללא החרקים שמפרישים נוזלים מסויימים, הם מעבירים אבקנים, ועלולים להיכשל לחלוטין".

פרח חרקים זבוב צרעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד