כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024
בשורה לתושבים

ירושלים: מהפך בציר התנועה שפע חיים - שמגר

בסיום חודשים של עבודות אינטנסיביות לאורך רחובות שפע חיים; מאולמי תמיר ועד לצומת שמגר-ירמיהו, אחד מצירי התנועה העמוסים בעיר נהנה מזרימת תנועה יעילה ^ העבודות כללו בין היתר הצבת רמזורים חדשים להולכי רגל ולמכוניות, ונת"צ לכל כיוון

ירושלים: מהפך בציר התנועה שפע חיים - שמגר
צירי תנועה חדשים צילום: יח"צ

מאחד הצירים העמוסים בעיר, להקלה משמעותית בזרימת התנועה: בימים אלו הושלמו העבודות לאורך רחובות שפע חיים, אהל יהושע ושמגר, שנעשו במטרה להקל על זרימת התנועה באחד הצירים העמוסים בעיר. העבודות באזור שמבוצעות בהובלת עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות תכנית 'אב לתחבורה' ובביצוע חברת 'מוריה' – החברה לפיתוח ירושלים, כללו בין היתר הצבת רמזורים חדשים לטובת הולכי הרגל, הרחבת מדרכות, וסלילת נתיב תחבורה ציבורית לכל כיוון. העובדות

העבודות שנמשכו בשנה האחרונה יצרו הפרדה בין שלושת הצירים המרכזיים של כלל משתמשי הדרך, מה שגרם לייעול של המעבר לאורך הציר. ההפרדה מבטיחה תנועה חלקה הן של כלי רכב פרטיים, הן של הולכי רגל והן של התחבורה הציבורית.

מאחר והאזור מתאפיין בתנועה אינטנסיבית של הולכי רגל שייצרו עיכובים של התנועה בשל מעברים לא מבוקרים לאורך הציר, הותקנו שני רמזורים חדשים באזור קנין רב שפע ובאזור המסחרי של שמגר. התקנת הרמזורים גם חיזקה את ביטחונם האישי של העוברים באזור וגם מבטיחה את זרימת התנועה של כלי הרכב והאוטובוסים.

מהלך חשוב ומרכזי במסגרת העבודות הוא הקמת הנת"צ החדש – שפע חיים - בנתיב אחד לכל כיוון, שמאפשר לאוטובוסים לעבור לאורך הציר ללא עיכובים. הנת"צ ינקז אליו תחבורה ציבורית בעדיפות לקווים פנימיים שבשימוש יומיומי של תושבי האזור, ובעדיפות שניה, קווי מטרופולין, ובעדיפות שלישית קווים בין עירוניים שאינם בשימוש יומיומי עבור מרבית נוסעי התח"צ. הקווים הבינעירוניים יוסטו מציר בר אילן אשר לא ישמש עוד לתחבורה הציבורית הבינעירונית עקב העומסים והעבודות על הציר.

על מנת להבטיח את זרימת התנועה בנת"צ, הותקנו אמצעי אכיפה חדשניים לאורך הציר. בעיריית ירושלים מסבירים כי כל עיכוב קטן של התנועה לאורך הנת"צ מייצר עיכוב תנועה שמשפיע על התנועה באזור כולו, כאשר המטרה של האכיפה היא להבטיח זרימת תנועה ללא הפסקה.

העבודות כללו גם עבודות פיתוח רבות הכוללים הרחבת מדרכות, ריבוד כבישים והחלפת תשתיות באזור. בין היתר הוטמנו קווי מתח, הוחלפו תשתיות ביוב ומים, שודרגו תשתיות כביש והותקנו מחדש תאורה וריהוט רחוב. בשל שנת השמיטה עבודות רבות הקשורות בפיתוח סביבה וגינון, יבוצעו רק בתחילת שנת תשפ"ג.

העבודות במקום כבר מוכיחות את עצמן עם שיפור משמעותי בתנועה לאורך הציר, הן של תחבורה ציבורית והן של תחבורה פרטית, כאשר בטיחות הולכי הרגל שופרה משמעותית. בעיריית ירושלים מבהירים כי התנועה לאורך הציר נבחנת כל העת וזאת על מנת לבדוק אפשרויות לייעול נוסף של התנועה על הציר לנוחות כלל משתמשי הדרך.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "אנו עומדים לפני מהפכה תחבורתית היסטורית והמהפכה בציר שפע חיים ושמגר משתלבת במהלך נרחב לשיפור התחבורה במרכז העיר. כלל השינויים והשדרוגים באזור, בשילוב עם הרכבת ונתיבי התחבורה הציבורית יבטיחו בסופו של דבר מעבר יעיל ומהיר בין השכונות תוך שימוש באמצעי תחבורה מתקדמים ומהירים. אנחנו מודעים היטב לקשיים הכרוכים בעבודות, ועושים הכל על מנת לזרז אותן ככל האפשר, ולצמצם את הקושי ככל הניתן".

שמגר שינויי תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד