כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
1.1 מיליון שקל לעובד

הסכם ההבראה אושר: דואר ישראל בדרך לשינוי דרמטי

דירקטוריון חברת הדואר אישר את ההסכם שגיבשו משרדי האוצר והתקשורת ורשות החברות הממשלתיות| במסגרת התוכנית, יעזבו 1,050 עובדים בפעימה הראשונה והמדינה תישא בעלות הפרישה שלהם בהיקף של כ-1.1 מיליון שקל לעובד בממוצע | במקביל המדינה תזרים לדואר ישראל כ-500 מיליון שקל בתמורה דואר ישראל תעביר למדינה עשרות נכסי נדל"ן שהיא תמכור

הסכם ההבראה אושר: דואר ישראל בדרך לשינוי דרמטי
דואר ישראל צילום: Moshe Shai/Flash90

הסכם ההבראה לדואר ישראל אושר: דירקטוריון חברת הדואר אישר הבוקר (חמישי) את הסכם ההבראה שגובש על ידי משרד האוצר, משרד התקשורת ורשות החברות הממשלתיות.

לאחר תקופה ארוכה שחברת הדואר נמצאת בגירעון כבד והגיעה על סף קריסה כלכלית, תכנית ההבראה של החברה יוצאת לדרך. 

הסכם ההבראה כולל תכנית התייעלות וצמצום הוצאות שכר, מעבר לשירותים לדיגיטליים, עדכון הרגולציה, פרישה מחודשת של סניפי הדואר פתיחת מאות מרכזי מסירה, העברת חלק משמעותי מנכסי חברת הדואר לידי המדינה, וכן הפרטה מלאה של חברת הדואר. 

מדובר בתוכנית שגובשה בדואר ביחד עם אגף התקציבים ומשרד התקשורת ובמרכזה התייעלות של 1,050 עובדים בשלב ראשון, שהמדינה תישא בעלות הפרישה שלהם בהיקף של כ-1.1 מיליון שקל לעובד בממוצע.

במקביל המדינה הסכימה להזרים לדואר ישראל במסגרת תוכנית חילוץ כ-500 מיליון שקל. בתמורה דואר ישראל תעביר למדינה עשרות נכסי נדל"ן שהיא תמכור ואשר טרם הוברר עד הסוף כמה הם שווים אך הערכה היא שמדובר בסכומים של מעל ל-500 מיליון שקל.

הסכם ההבראה נועד להציל את הדואר מקריסה כלכלית, לשמור על רציפות תפקודית, ולייעל ולשפר את השירותים לציבור הישראלי.

את המשא ומתן בין המדינה לחברת הדואר הובילו מנכ״לי משרדי האוצר והתקשורת רם בלינקוב ולירן אבישר בן חורין בהתאמה.

שר התקשורת, יועז הנדל בתגובה לאישור תוכנית ההבראה: "המשמעות היא פרישת עובדים, מעבר לשירותים מתקדמים ופתיחת שוק הדואר לתחרות. אחרי שנים ארוכות בהן הדואר היה לחצר האחורית של הפוליטיקאים עד שהגיע לחדלות פירעון עם גרעון של מיליארד שקל ושירות לוקה בחסר, ההחלטה התקבלה ואנחנו יוצאים לדרך". 

עוד הוסיף הנדל כי "היה צריך לצאת להפרטה לפני שנים. זו הייתה פגיעה בציבור להשאיר אותו כך. מוטב מאוחר מאשר אף פעם. אזרחי ישראל ייהנו משירות טוב יותר ומתחרות". סיכם השר.

מנכ״לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין אמרה כי "חברת הדואר יוצאת היום לדרך חדשה עם מחויבויות להתייעלות, למעבר לשירותים דיגיטליים, ולשיפור השירות לכלל הציבור. 

עוד אמרה כי "בעשורים האחרונים שוק הדואר השתנה ללא היכר - שוק המכתבים ירד, שוק החבילות עלה, הציבור הפחית הגעה לסניפים, ומאמץ במהירות שירותים דיגיטליים, ועכשיו חברת הדואר תעשה את ההתאמה המתבקשת לעידן הנוכחי.

 

דואר ישראל הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד