כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
100 ימים לפלישה

הגברת הראשונה מדברת על פלישת רוסיה: "אל תתרגלו לכאב שלנו"

הגברת הראשונה של אוקראינה שוברת שתיקה בעניין הפלישה הרוסית, ואומרת שאין לה מושג מתי המלחמה תסתיים. בנם בן ה-9 של בני הזוג הנשיאותי שואל אותה בקביעות "מתי תסתיים שפיכות הדמים"

   הגברת הראשונה מדברת על פלישת רוסיה: "אל תתרגלו לכאב שלנו"
ההרס בחרקוב צילום: משרד הנשיאות האוקראיני

אולנה זלנסקה, שנישאה לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ב-2003, דיברה בתוכנית "בוקר טוב אמריקה" של רשת ABC בראיון ששודר ביום חמישי לקראת 100 הימים מאז פתח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב"מבצע צבאי מיוחד" באוקראינה.

זלנסקה, שהסתתרה מאז תחילת הפלישה, אמרה שבנם בן ה-9 של בני הזוג שואל אותה בקביעות מתי תסתיים שפיכות הדמים.

"למרבה הצער, אני לא חושבת שיש אוקראיני אחד שיוכל לענות על השאלה הזו", אמרה הגברת הראשונה בת ה-44. וויתור על אדמה לרוסיה, שתהיה כמו ויתור על "חופש", לא תעצור את התקדמותה עם הפלישה, אמרה זלנסקה. "גם אם נשקול לוותר על טריטוריות, התוקפן לא יעצור בזה", היא אמרה: "הוא ימשיך ללחוץ, הוא ימשיך לשגר עוד טילים, ועוד התקפות נגד השטח שלנו".

הראיון שודר בזמן שבריטניה התחייבה ביום חמישי לשלוח מערכות רקטות לטווח בינוני לאוקראינה, כולל הבטחה מארה"ב וגרמניה לצייד את אוקראינה בנשק מתקדם. המהלך גרם לדובר הקרמלין להתריע מפני "תרחישים בלתי רצויים לחלוטין ודי לא נעימים" אם נשק שובר שוויון ממערב ישוגר לרוסיה דרך אוקראינה.

זלנסקה, אמרה שבנה גם כל הזמן שואל על אביו, אותו לא ראה מאז תחילת הפלישה ב-24 בפברואר. "נפרדנו אחד מהשני כבר ביום הראשון, ובמהלך החודשיים הבאים הייתה לנו הזדמנות לדבר רק בטלפון".

זלנסקה אמרה שהיא גאה בבעלה מזה כמעט 20 שנה, וטענה שהעולם ראה את זהותו האמיתית לאחר החלטתו הבלתי צפויה להשאיר מאחוריו קריירת קומדיה מצליחה ולהיכנס לפוליטיקה.

"זו תכונה אחת של וולודימיר שהיא מאוד חשובה - הוא אוהב לשנות דברים סביב עצמו, ובגלל זה הבנתי בבירור שלא יהיה שום דבר אפילו קשור למילה 'משעמם' כשנמצאים איתו. היא אמרה שאם הוא היה הופך לאסטרונאוט, "אני אצטרך לטוס איתו".

בתגובה לזוועות המלחמה, אמרה זלנסקה כי היא מתכוונת להתחיל תוכנית לאומית למתן תמיכה לבריאות הנפש לאוקראינים. "המוסדות הרפואיים והמערכת הרפואית כפי שיש לנו כרגע, אולי לא מספיקים כדי לכסות את כל הצרכים", לכן אנחנו צריכים להיות מוכנים".

זלנסקה דיברה אז על התמיכה העצומה שקיבלה אוקראינה מרחבי העולם עד שהראיון הופסק על ידי אזעקה על תקיפה אווירית, כך דיווחה רשת ABC. לאחר חידוש הראיון, זלנסקה הודתה לגברת הראשונה ג'יל ביידן על ביקורה במערב אוקראינה בחודש שעבר, ואיפיינה אותו כ"מפגן תמיכה אדיר".

"סוף סוף הצלחתי לראות אותה פנים אל פנים, וזו הייתה פעולה אמיצה מאוד שהיא עשתה", אמרה זלנסקה. "היא הגיעה למדינה שנמצאת במלחמה, ותושבי אוקראינה מאוד העריכו את זה". זלנסקה גם קראה לאמריקאים "לא להתרגל למלחמה הזו", שכן אוקראינה מקווה ומחכה ל"סיוע נוסף" שיגיע. "אחרת, אנחנו מסתכנים במלחמה בלתי נגמרת וזה לא משהו שהיינו רוצים שיהיה לנו", אמר.. "אל תתרגלו לכאב שלנו".

מלחמת אוקראינה רוסיה אולנה זלנסקה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד