ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הביכו את המשטר

מתקפת סייבר נרחבת נגד מטרות באיראן: פריצה לאלפי מצלמות אבטחה

ארגון המורדים האיראני 'מוג'הידין חלק' המתנגד בתוקף למשטר האייתוללות בטהרן, ותומך בהפיכה שלטונית, פרסם אתמול תיעודים שאסף מתוך אלפי מצלמות אבטחה של המשטר האיראני בטהרן וברחבי המדינה. גורמים רשמיים באיראן הודו כי ארגון מוג'הידין חלק אכן הצליח להשיג גישה למרכזים ממוחשבים חשובים מאוד של המשטר

האקר: אילוסטרציה
האקר: אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון אופוזיציה איראני פרץ למרכזים הממוחשבים של עיריית טהרן וגופים איראניים רבים אחרים, ופרסם בהן תמונות של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, כשעל פניו מסומן 'איקס' לאות כי הם מקווים להתנקש בחייו בקרוב. כמו כן פורסמה תמונתו של האייתוללה רוחללה חומייני, מייסד הרפובליקה האיראנית שהיום יציינו באיראן 33 שנה למותו.

המורדים האיראנים הוסיפו על יד תמונתו של חומייני כיתוב הטוען כי הוא היה "לא אנושי", וכי מן הראוי שהאומה האיראנית תבוא חשבון עמו ועם ממשיכי דרכו, על הפשעים שחולל כנגדה.

גורמים רשמיים באיראן הודו כי ארגון 'מוג'הידין חלק' אכן הצליח להשיג גישה למרכזים ממוחשבים חשובים מאוד של המשטר, ואמרו שמיטב המוחות האיראניים בתחום ההייטק עמלים לסגור את הפרצה, ולאבטח את המידע מפני נסיונות נוספים לפרוץ.

במוג'הידין חלק כבר הוכיחו כמה פעמים שהמשטר האיראני פגיע מאוד למתקפות סייבר, בין היתר כשפרסמו תצלומים שנאספו מתוך מצלמות אבטחה של בית הכלא האיראני, בו עונו מתנגדי המשטר באכזריות. בימים האחרונים חשף ראש ה'אף בי איי', האמריקאי, כריסטופר ריי, כי לפני כשנה התגברו אנשיו על מתקפת סייבר איראנית, שכוונה כנגד בית חולים לילדים בבוסטון שבארה"ב.

לדבריו, מדובר ב"אחת המתקפות המתועבות ביותר שראיתי בימי חיי". הוא הביא את המקרה הזה כדוגמה לכך שמתקפות סייבר עלולות להיות מסוכנות מאוד, ואם לא ייענו מיידית, הן עלולות אף לסכן חיי אדם.

פריצת סייבר איראן האיתוללה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד