ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שעה לפני שבת

הלם: בעל המנגן הגוראי נפטר בפתאומיות

בבני ברק נפטר באופן פתאומי בעל המנגן המפורסם הרה"ח ר' ישראל מרדכי גרובייס ז"ל מחסידי גור בעיר והוא בן 68 לאחר החייאה בביתו. היה בעל זיכרון לזכור את כל ניגוני החסידות אותם העביר לדור אחרון. הלוויתו תתקיים לפני שבת

הלם: בעל המנגן הגוראי נפטר בפתאומיות
הרה"ח ר' ישראל מרדכי גרובייס ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: משכונת רמת אלחנן בבני ברק מגיעה בערב שבת וערב החג הידיעה המעציבה על פטירתו הפתאומית של הרה"ח ר' ישראל מרדכי גרובייס ז"ל בעל תפילה ומנגן בחצר חסידות גור ומחשובי החסידים בעיר בני ברק והוא בן 68, לאחר שהתמוטט בביתו ועבר החייאה, אך למגינת לב נפטר לבית עולמו.

נולד לאביו הרה"ח ר' יצחק אלתר גרובייס ז"ל מתל אביב שנפטר בליל הסדר תשמ"ב אמו  היא בתו של הרה"ח ר' שמואל אהרן שזורי ז"ל מיקירי ירושלים.

בילדותו ובבחרותו למד במוסדות גור ובישיבת חידושי הרי"ם שם עשה חיל בלימודיו. בהגיעו לפרק האיש מקדש נישא לרעייתו שתחי' בתו של הרה"ח ר' מאיר האכהייזר ז"ל. 

כבר מגיל ילדות ניחן בכישרון מוזיקלי נדיר והכיר את כל שיריו של המלחין הנודע ר' יענקל תלמוד ז"ל וניגוני גור ונוסחאות התפילה והיה מקור להעביר לדור האחרון. בהיותו בעל כישרון מוזיקלי היה כותב את תווי הנגינה של הרבי בעל ה'נחלת דן' ממודז'יץ זצ"ל.

בשנה האחרונה השתתף במיזם של קו טלפוני והעביר את כל נוסחאות התפילה והשירים שזכר שכלל הנראה הרגיש שצריך להעביר לדור הבא.

היה בעל ייסורים גדול שסבל בחייו, ובמשך שנים היה קומדנט בחסידות, כתלמידו של הגאון החסיד רבי גדל אייזנר זצ"ל, הוא החדיר והשפיע אהבת תורה, יראת שמים, חסידות ומידות טובות בלב מכריו. 

בהיותו אחד מחשובי גור בבני ברק היה מקורבו של הגאון רבי שלמה זילברשטיין זצ"ל רבם של חסידי גור בבני ברק. כן היה קשור לכל רבני שכונת רמת אלחנן מקום מגוריו. 

הוא הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים ונכדים.

לאחר דיון הלכתי מסע הלוויתו עוד לפני כניסת השבת בבית העלמין פוניבז' בעיר בני ברק שם ייטמן, מתנדבי זק"א תל אביב פעלו לסייע בקבורה מהירה. עקב החג שאחר השבת משפחתו תשב שבעה רק דקות ספורות לפני שבת. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות גור רמת אלחנן ישראל מרדכי גרובייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד