י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"מנסים להפיל את הרפובליקה"

חמינאי מאשים: ההפגנות באיראן בגלל 'אויבים זרים'

המנהיג העליון האיראני, האייתוללה עלי חמינאי, האשים ביום שבת 'אויבים חיצוניים' בתסיסה האחרונה באיראן | לדבריו, "אויבים זרים" מנסים "להשמיד את הרפובליקה האסלאמית" | חמינאי התייחס להפגנות ברחבי איראן נגד שחיתות שלטונית ויוקר המחיה

חמינאי מאשים: ההפגנות באיראן בגלל 'אויבים זרים'
עלי חמינאי צילום: רשתות חברתיות ערביות

מנהיגה הרוחני של איראן האייתולה חמינאי, טען ביום שבת כי ארה"ב ובעלות בריתה מנהלות "מלחמה פסיכולוגית" נגד איראן.

"היום, התקווה החשובה ביותר של האויבים להנחית מכה במדינה מבוססת על הפגנות עממיות", אמר חמינאי, כשהוא מתייחס למחאה בת שבוע על קריסת בניין בדרום מערב איראן בחודש שעבר שגרם למותם של 37 בני אדם, לאחר הקריסה הואשמו פקידים מקומיים בשחיתות שהובילה לקריסה בכך שאפשרו בנייה לא חוקית.

"הם מקווים להפנות את העם נגד הממסד האיסלאמי והרפובליקה האסלאמית באמצעות עבודה פסיכולוגית, פעילויות באינטרנט ובמרחב הווירטואלי, ועל ידי הוצאת כסף וגיוס שכירי חרב, אבל החישוב של האויבים שגוי כמו רבים קודמים", אמר בנאום בטלוויזיה במלאת 33 שנים למותו של מנהיג המהפכה האסלאמית של איראן ב-1979, האייתוללה רוחאללה חומייני.

גורמים רשמיים אומרים כי קריסת בניין המגורים והמסחר בן 10 הקומות בעיר עבאדן נבעה מרשויות מקומיות מושחתות ותקנות בטיחות לקויות. הם אמרו כי עד כה נעצרו 13 בני אדם, כולל ראשי ערים ובכירים אחרים, בגין הפרות בנייה. עם זאת, המפגינים טוענים כי האסון היה תוצאה של רשלנות ושחיתות ממשלתית והם קראו קריאות נגד פקידים, כולל חמינאי, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

אזרחים איראנים דיווחו על שיבוש רשת האינטרנט, שלדעתם הוא מאמץ למנוע מהמפגינים להשתמש בערוצי המדיה החברתית השונים כדי לארגן עצרות ולפרסם סרטונים מאלימות השוטרים, בשבוע האחרון נראו הפגנות רבות באיראן נגד יוקר המחיה ונגד שחיתות שלטונית.

עלי חמינאי איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד