י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
טיפול מסוכן

חולי סרטן בבית החולים מקבלים כימותרפיה במסדרונות

תלונות קשות על תנאי האשפוז, מחסור בכוח אדם וסכסוך בין ההנהלה לצוות הבכיר. מנהל המכון האונקולוגי בביה"ח וולפסון: "מצב שמסכן חיי מטופלים".  משרד הבריאות: "פועלים למציאת פתרון"

בית חולים וולפסון: אילוסטרציה
בית חולים וולפסון: אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

התלונות הקשות על בית החולים הממשלתי וולפסון בחולון הולכות ומחריפות, עם גילויים חדשים על אודות ניהולו של המרכז הרפואי. באופן חסר תקדים במערכת הבריאות בישראל, וזה יותר משנה, נאלצים הרופאים לבצע טיפולי כימותרפיה בחולי סרטן במסדרונות המחלקה הפנימית, כך מדווח רן רזניק ב'ישראל היום'.

הדבר נמשך למרות תלונות חולים והתרעות של מנהל המכון האונקולוגי בוולפסון, ד"ר רונן ברנר, בפני מנהלת בית החולים, ד"ר ענת אנגל, כי "המצב אינו קיים בבתי חולים אחרים בישראל, אינו עומד בסטנדרטים מקצועיים מינימליים ומסכן את חיי חולי הסרטן".

ממסמכים פנימיים עלה כי נוסף על תלונות על מצוקת האשפוז והמחסור במיטות לחולי הסרטן, ד"ר ברנר העלה בשנה האחרונה בפני ד"ר אנגל תלונות גם על יחס עוין של הנהלת בית החולים למכון האונקולוגי, על כך שהתיקים הרפואיים נרשמים ידנית, על נזילות תכופות של גשם לתוך המחלקה ועל מחסור בכוח אדם שמסכן את אלפי חולים הסרטן המטופלים בוולפסון מדי שנה.

ל"ישראל היום" נודע כי חומרת המשבר בוולפסון חריגה עד כדי כך שלפני שבוע התריע מבקר הפנים של בית החולים, אסף גנץ, בפני מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "דרושה התערבות דחופה של הנהלת משרד הבריאות, מאחר שקיים חשש כבד כי הנהלת בית החולים פועלת לכאורה להביא לשיבוש פעולות המכון האונקולוגי תוך יצירת סיכון רב לחולים, כחלק ממאבק ההנהלה במנהל המכון, זאת לאור בחירתו ליו"ר ועד הרופאים. הדבר בא לידי ביטוי בסדרה של פעולות קשורות ומתוזמנות שנקטה הנהלת בית החולים, שעלולות בסבירות גבוהה להביא לשיבוש פעילות המכון ולהותרת חולי סרטן במצב קשה ללא מענה".

מהנהלת וולפסון נמסר כי "המכון האונקולוגי וההמטו-אונקולוגי מעניקים טיפול ברמה הרפואית הגבוהה ביותר, כאשר ציבור המטופלים תמיד עומד לנגד עיניו של בית החולים. עם זאת, זה כמה חודשים שהאחיות והצוות הסיעודי במכון האונקולוגי מדווחות על התעמרות, השפלות והכפשות מצד מנהל המכון האונקולוגי, ד"ר רונן ברנר, ובעקבות כך מאיימות בעזיבה, ותלונות הגיעו גם מקרב מטופלים. התנהלותו של ד"ר ברנר נבדקת בימים אלה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: ״המשרד פועל לבירור לגבי טענות שונות שמגיעות מגורמי מקצוע ובכלל זה גם מערכת היחסים העכורה בין מנהל המחלקה האונקולוגית ובין הצוות המטפל, ובין מנהל המחלקה והנהלת בית החולים. הגורמים הרלבנטיים במשרד הבריאות עוסקים בעניין באינטנסיביות למציאת פתרון".

בית חולים וולפסון ישראל היום סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד