כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
אנטישמיות אכזרית

גבר יהודי הוכה בזמן שתלה מודעות למען המועמדות של אשתו

קבוצת גברים אנטישמים תקפה באלימות גבר יהודי בזמן שתלה כרזות קמפיין עבור אשתו, המתמודדת על מושב בבית המחוקקים בשטרסבורג, צרפת. אשתו סיפרה שהוא נותר במקום מחוסר הכרה ולאחר מכן אושפז עם פציעות כולל זעזוע מוח

גבר יהודי הוכה בזמן שתלה מודעות למען המועמדות של אשתו
לירון רוזנהפט לאחר שהותקף צילום: פייסבוק

שוב מקרה אנטישמי בצרפת. כנופיית גברים תקפו קשות את לירון רוזנהפט בן ה-41, הם כינו אותו ביום חמישי האחרון "יהודי מלוכלך" לאחר שקרעו את שמה של אשתו, אודרי רוזנהפט, מהכרזות שהוא תלה למען קמפיין של אשתו המתמודדת על מושב בבית המחוקקים של שטרסבורג צרפת, כך דיווח העיתון 'לה פריזיאן'.

אודרי מתמודדת כמועמדת למפלגת הרפובליקנים במרכז-ימין בבחירות המתוכננות ל-23 ביוני. המקרה האחרון מצטרף למקרים רבים של תקיפות יהודים בצרפת בשנה האחרונה.

לירון רוזנהפט סיפר כי שניים מהם הורידו את הכרזות ועקבו אחריו על קטנוע. כמה גברים נוספים הצטרפו אליהם במרדף. הוא סיפר שהוא אמר לגברים שצרפת "היא עדיין דמוקרטיה".

בפוסט בפייסבוק על התקרית, אשתו אודרי רוזנהפט כתבה שהוא נותר מחוסר הכרה, ואמרה שהרשויות אפשרו לכך לקרות, "זה פשע ואלימות" כתבה, רוזנהפט אושפז עם פציעות כולל זעזוע מוח. אודרי כתבה ב-6 ביוני, "לירון עדיין מאושפז, הוא עדיין סובל מפציעות, כדי להגיב לאלימות הזאת הלכתי למקומות שבהם בעלי הותקף באכזריות, זה מסר ואקט מאוד סמלי עבורי, באתי בלי שנאה ובשלום להדביק את הפוסטר שלי על אותו לוח בחירות, אני אמשיך את פגישתי עם כל חברי מחוז הבחירה הראשון של שטרסבורג, ובעזרתכם אנצח".

ראש עיריית שטרסבורג, ז'אן ברסגיאן, גינתה את התקרית בהצהרה, וכתבה כי "אנו שוללים אלימות, וכאשר היא מכוונת לשיח דמוקרטי זה מזעזע במיוחד".

אנטישמיות בפולין שטרסבורג בחירות שלטי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד