ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
סיפור בלתי ייאמן

אחרי 11 שנים: הדוח שתפח בוטל 'לפנים משורת הדין'

דוח שניתן מתוך אכזריות ואטימות תפח כעבור 11 שנים ממאות שקלים לאלפים. בינתיים מקבל הדוח הפך לנכה 100%, בעל החנות שהיה עד למתן הדוח הלך כבר לעולמו | העירייה ביטלה את הדוח 'לפנים משורת הדין' | הסיפור המקומם במלואו

אחרי 11 שנים: הדוח שתפח בוטל 'לפנים משורת הדין'
רוכב אופניים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיפורו הלא ייאמן של שרון הובא בתכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל שדואגת לטפל בעוולות הגופים בישראל כלפי הציבור. יום אחד לפני 11 שנה קפץ שרון לבקר חבר שעבד בחנות אופניים ברחוב אבן גבירול בתל אביב. החבר יצא לכמה דקות, שרון נשאר לחכות לו בחנות, ואז נכנס פקח של העירייה והודיע שהוא רושם דו"ח בגין אופניים שהוצאו לתצוגה על המדרכה מחוץ לחנות. שרון הסביר לו שהוא לא קשור למקום, אבל הפקח התעקש לרשום את הדו"ח על שמו.

שרון סירב להזדהות, אז הפקח קרא לשוטר שדרש משרון להזדהות. לשרון לא היתה ברירה, הוא הוציא תעודת זהות - וקיבל דו"ח מהפקח על שמו - 750 ש"ח.

למחרת שרון מסר את הדו"ח לבעל החנות, היה משוכנע שהוא יטפל בזה מול העירייה, ושכח מהעניין. רק שבעל החנות לא טיפל והעירייה לא שכחה. שרון, שבמהלך השנים חלה בסרטן והפך לנכה אונקולוגי בעל 100% נכות, כלל לא ידע שהחוב תופח וצובר ריביות וקנסות, ולאחרונה נודע לו שהוא חייב לעיריית תל אביב 3000 ש"ח.

כשפנה לעירייה נאמר לו שהוא צריך להסדיר את העניין מול בעל החנות; כשחיפש את בעל החנות, התברר שהוא כבר הלך לעולמו, והבעלים הנוכחיים אומר שאין לו שום קשר לדו"ח ושזה לא עניינו. שרון, שבסך הכל קפץ לבקר חבר בעבודה, נשאר עם חוב גדול שהוא לא יכול לשלם.

בצר לו הוא פנה להפקת התכנית 'יהיה בסדר' פנתה לעיריית תל אביב שביטלה את הדוח פנים משורת הדין. מהעירייה נמסר בתגובה: "הדו"ח המדובר ניתן כדין ומעולם שרון לא פנה לעירייה בבקשה לבטלו. עם קבלת הפנייה כעת, החלטנו לפנים משורת הדין ולנוכח מצב בריאותו לבטל את הדו"ח".

מגישי התכנית בגלי צה"ל, לא אהבו בלשון המעטה את תגובת עיריית ת"א וקינחו בעקיצה: "יפה שביטלתם את החוב, אבל זה לא לפנים משורת הדין ולא נעליים. לתת דו"ח לעובר אורח שאינו בעל העסק זה בניגוד לחוק ולדין, וזה בהחלט מצדיק התנצלות".

ביטול דוח דוח חנייה עיריית תל-אביב רוכב אופניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד