ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
התעלם מהתראות

ביידן: "זלנסקי לא רצה לשמוע אזהרות על פלישת רוסיה"

הנשיא ביידן אמר כי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי לא רצה לשמוע אזהרות על פלישה רוסית מתוכננת, "דבר כזה לא קרה מאז מלחמת העולם השנייה, אני יודע שהרבה אנשים חשבו שאולי הגזמתי"

ביידן וזלנסקי: אילוסטרציה
ביידן וזלנסקי: אילוסטרציה צילום: מתוך חשבונו של זלנסקי

בנאום בקבלת פנים לגיוס כספים למפלגה הדמוקרטית בלוס אנג'לס ביום שישי, אמר ביידן ש"אין ספק שולדימיר פוטין תכנן להיכנס לתוך אוקראינה". ביידן אמר כי "דבר כזה לא קרה מאז מלחמת העולם השנייה, אני יודע שהרבה אנשים חשבו שאולי הגזמתי, אבל ידעתי שיש לנו מידע שפוטין עומד להיכנס, לא היה ספק וזלנסקי לא רצה לשמוע את זה".

ביידן דיבר על עבודתו לגבש תמיכה באוקראינה כשהמלחמה נמשכת בחודש הרביעי שלה. עם זאת, למרות התמיכה המתמשכת של המערב באוקראינה ובזלנסקי, הרמטכ"ל הבריטי לשעבר האשים את המנהיגים בהיעדר אסטרטגיה ארוכת טווח בסכסוך.

הגנרל לורד ריצ'רדס אמר שהממשלה הבריטית אימצה אסטרטגיה של "בוא נראה איך זה ילך ולא הצליחה להראות החלטיות". הוא אמר, "יש במקרה הטוב, מה שניתן לכנות אסטרטגיה מצטברת ללא סנכרון מוקדם והחלטי של מטרות, דרכים ואמצעים. זו אסטרטגיה של 'בוא נראה איך זה הולך', במילים אחרות לא ממש אסטרטגיה בכלל".

עוד אמר, "עדיין אין מושג בלונדון, בוושינגטון או במקומות אחרים כיצד אנחנו רוצים שהמלחמה תתגלגל, או איזה סוג של רוסיה אנחנו מבקשים לעצב, במיוחד בנושא החיוני לטווח ארוך של היחסים עם סין". לדבריו, "המנהיגים צריכים לשקול אם יש הזדמנות לשכנע את רוסיה המוחלשת ליישר קו עם המערב" במקום להיגרר להשפעתה של סין.

זלנסקי אמר בשבת כי אוקראינה בדרך לנצח במלחמה הקשה עם רוסיה, "אנחנו בהחלט הולכים לנצח במלחמה הזו שרוסיה התחילה", אמר זלנסקי בוועידה בסינגפור בנאום וידאו. "בשדות הקרב באוקראינה נקבעים הכללים העתידיים של העולם הזה" אמר.

ג'ו ביידן ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד