י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לאחר החשיפה

טורקיה: נעצרו חשודים בניסיון חטיפת ישראלים

הטורקים עצרו את חברי חולייה שתכננו לחטוף ישראלים במדינה כנקמה על החיסולים שמיוחסים לישראל. אמש נחשף כי המודיעין הישראלי סיפר מידע לטורקים שהוביל בחודש שעבר לסיכול חטיפת ישראלים

טורקיה: נעצרו חשודים בניסיון חטיפת ישראלים
כוחות משטרה בטורקיה צילום: pixabay

לאחר שאמש (ראשון) נחשף לראשונה על סיכול מזימה איראנית לחטיפת ישראלים בטורקיה, היום מדווח כי כוחות הביטחון הטורקים עצרו חשודים המעורבים בניסיון של החטיפה של התיירים הישראלים באיסטנבול לפני כמה שבועות.

לפני כשבוע וחצי פרסם המל"ל אזהרת מסע לטורקיה עקב התרעה קונקרטית ואיום ממשי לפיגועי נקם איראניים בישראלים, בעקבות חיסול בכיר במשמרות המהפכה בטהרן המיוחס למוסד. אמש מסתבר כי גורמי ביטחון ישראליים סיכלו לפני כחודש ניסיון פיגוע איראני נגד יעדים ישראליים על אדמת טורקיה.

גורמי הביטחון בישראל עדכנו את מקביליהם בטורקיה על הכוונה להוציא לפועל את הפיגוע, ופנו אליהם בבקשה שיפעלו נגד התשתית האיראנית שפעלה במדינה. כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, הדבר נודע רק היום, רק שבוע וחצי לאחר שהמל"ל פרסם אזהרת מסע לטורקיה עקב התרעה קונקרטית ואיום ממשי לפיגועי נקם איראניים בישראלים, אחרי חיסול בכיר במשמרות המהפכה, חסן סייד חודאי, המיוחס למוסד.

כזכור חבר משמרות המהפכה, חסן סייד חודאי, חוסל לפני כשלושה שבועות בלב הבירה טהראן סמוך לביתו. שני חמושים רכובים על אופנוע ירו חמישה כדורים בראשו של חודאי וברחו מהזירה. המזימה האיראנית לרצוח ישראלים היא תגובה לחיסול קצין בכיר בחיל משמרות המהפכה האסלאמית, שאיראן ייחסה לישראל. לפי המועצה לביטחון לאומי בשבועות האחרונים היו מספר ניסיונות של פעילים איראנים לתקוף אנשי עסקים ישראלים וצוות קונסולרי, אך הם סוכלו. מאחר שהאיראנים לא הצליחו במאמצים הללו, הם מרחיבים את היעד לישראלים רגילים בטורקיה.

המטה לביטחון לאומי (מל"ל) - האגף ללוחמה בטרור חידד לפני שבועיים את אזהרת המסע לטורקיה, בעקבות איום ממשי לפגיעה בישראלים על ידי כוח איראני שמבקש לנקום את חיסול הבכיר בשבוע שעבר.

טורקיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד