כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
נתונים מדאיגים

צוותי רפואה נותרו עם ליקויים חמורים כתוצאה מ'לונג קוביד'

שנתיים לאחר שחלו בקורונה, חלקם ממשיכים לסבול מתסמינים, מעייפות ועד ערפל מוחי. כך על פי המשרד לסטטיסטיקה לאומית של בריטניה, 2 מיליון אנשים בבריטניה דיווחו על תסמיני 'לונג קוביד'

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רופאים שעבדו במהלך המגיפה ונותרו עם תסמיני קורונה זמן רב, טוענים שנמנעה מהם תמיכה כלכלית ממשלת בריטניה, ולחלקם נותרה אפשרות למכור את ביתם כדי לממן את מצבם הבריאותי.

חודשים או אפילו שנים לאחר זיהום ראשוני בקורונה, אנשים מסוימים ממשיכים לסבול מתסמינים, מעייפות ועד ערפל מוחי. כך על פי המשרד לסטטיסטיקה לאומית של בריטניה, נכון ל-1 במאי, לפי הערכות, 2 מיליון אנשים בבריטניה דיווחו על מחלת קורונה ארוכה.

כעת צוותי שירותי הבריאות בבריטניה אמרו ל'גארדיאן', כי למרות שנותרו עם ליקויים חמורים כתוצאה מקורונה, הם נדחו לקבלת תשלום המסייע לאנשים עם עלויות המחיה הנוספות על מחלתם הכרונית או נכותם.

אחת מצוותי הרפואה סיפרה, כי למרות שדיווחה כי היא ועוד אנשים לא מסוגלים לעמוד על הרגליים יותר מחמש עד 10 דקות ללא מנוחה, והיו להם קשיים בהכנת מזון, אכילה, כביסה, או מעורבות עם אנשים פנים אל פנים, בין היתר, הם לא קיבלו סיוע.

בשיחה אנונימית, מכיוון שהבקשה שלהם נמצאת בבחינה מחדש, היא סיפרה כי הם נדבקו בקורונה בזמן שעבדו במחלקה לקורונה בנובמבר 2020 והגישו בקשה לראשונה לסיוע ביוני 2021 לאחר שפיתחו קורונה ארוכה מה שהותיר אותם ללא יכולת לעבוד. 

קורונה בריטניה חולי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד