י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
מתו בהפרש של ימים

איראן טוענת: ישראל הרעילה למוות שני מדענים

לפי גורם איראני ששוחח עם הניו יורק טיימס, באיראן מאשימים את ישראל בהרעלת שני מדענים צעירים באמצעות החדרת רעל למזון. לפי האיראנים, אחד המחוסלים גיאולוג, השני מהנדס אווירונאוטיקה

איראן טוענת: ישראל הרעילה למוות שני מדענים
מוחמד עבדוס ועלי קאמני צילום: באדיבות המצלם

באיראן מאשימים את ישראל בחיסולם של שני מדענים איראנים, שמתו בהפרש של ימים בודדים, לטענתם באמצעות הרעלת מזון. כך מדווח הערב (שני) בניו יורק טיימס, מפי גורם באיראן.

אחד מהצעירים שחוסלו הוא איוב אנטזארי, מהנדס אווירונאוטיקה שעבד במרכז מחקר צבאי, והשני, קמרן אגאמולאי, היה גיאולוג. לגבי אינתזארי, דווח כבר בעבר כי מת מהרעלת מזון. עפ"י הפרסום, אנתזארי פיתח תסמיני הרעלת מזון לאחר ארוחה בה השתתף בעיר יאזד, היכן שהוא גם עובד.

באיראן נטען כי השניים סיימו את האוניברסיטאות המובילות באיראן - צעירים, בריאים ואתלטיים - לפני שנפלו למשכב באופן פתאומי בסוף חודש מאי. לפי המקור ששוחח עם העיתון, שני המדענים חלו ומצבם החמיר יותר ויותר. השניים בסופו של דבר ליחידות לטיפול נמרץ בבתי חולים בשתי ערים שונות במרחק של כמעט 650 קילומטרים זו מזו.

לפי הדיווח, שניהם מתו בהפרש ימים ספורים אחד מהשני. איראן מאמינה כי ישראל הרעילה אותם בהרעלת מזון, כך לפי גורם איראני ושני אנשים נוספים בעלי קשרים לממשלה שדיברו בעילום שם, בגלל רגישות הנושא.

איראן הרעלה הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד