כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עברו התעללות מרושעת

לאחר חיפושים רבים: שתי הגופות נמצאו קשורות לעץ ביערות הגשם

שתי גופות שנמצאו קשורות לעץ ביערות הגשם של האמזונס בברזיל במהלך החיפושים, הם של העיתונאי הבריטי הנעדר דום פיליפס, ומומחה לילידים ברונו פריירה. החיפושים אחריהם נערכו ע"י כוחות הצלה רבים ביערות הגשם

לאחר חיפושים רבים: שתי הגופות נמצאו קשורות לעץ ביערות הגשם
ברזיל: אילוסטרציה צילום: Pixabay

חפצים אישיים השייכים לשני נעדרים בברזיל, נמצאו בשבת באזור של יער מוצף הודות לצוות חיפוש נחוש שפעל בשבעת הימים האחרונים בחזית מאמצי החיפוש.

השניים הם, פיליפס, כותב קבוע ב"גרדיאן", "וושינגטון פוסט" ו"ניו יורק טיימס", על יערות הגשם בברזיל, והשני הוא המדריך פריירה. שניהם נראו לאחרונה לפני שבוע באזור סאו רפאל של יערות הגשם, שם נעלמו בזמן שנסעו בסירה. פיליפס, שדיווח מברזיל לעיתונות כבר יותר מעשור, עבד על ספר על שימור האמזונס.

ג'וזפה ליאוני, מנהיג מקומי שעובד באמזונס במשך יותר מ-50 שנה, התעקש ששני הגברים לא איבדו את חייהם לשווא. הוא אמר שהמסירות שלהם לעזור לקהילות הילידים בברזיל להגן על היערות שלהן ולספר את סיפוריהן לעולם, יהווה השראה לדורות הבאים של מגיני סביבה וילידים.

עוזרו של שגריר ברזיל בבריטניה סיפר למשפחתו של העיתונאי דום פיליפס הבריטי שנעלם ביערות הגשם בברזיל, על התגלית העגומה בשיחת טלפון ביום שני, כך אמר גיסו של פיליפס פול שרווד ל'גארדיאן'.

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, אמר שהוא מאמין ש"משהו מרושע" נעשה לעיתונאי הבריטי הנעדר דום פיליפס ולמומחה הילידים הברזילאי ברונו פריירה, לאחר שגופותיהם נמצאו באמזונס. קרובי משפחה בריטיים של פיליפס אמרו כי שגרירות ברזיל בלונדון יצרה איתם קשר ביום שני בבוקר והודיעו להם ששתי הגופות נמצאו במהלך מבצע החיפוש. "לא תיארו לנו את המיקום ורק אמרו שזה ביערות הגשם, ושהם היו קשורים לעץ" אמר גיסו של פיליפס, פול שרווד.

בשיחה עם התקשורת הברזילאית ביום שני, אמר בולסונארו שהעדויות שנאספו על ידי החוקרים מצביעות על כך ששני הגברים, שנעלמו בבוקר ה-5 ביוני בעת שנסעו בסירה לאורך נהר איטקוואי, לא יימצאו בחיים. בולסונארו אמר כי נערכו בדיקות בחומר אנושי חשוד שנמצא צף באחד מנהרות האזור. "האינדיקציות מצביעות על כך שנעשה להם משהו מרושע", הוסיף הנשיא.

 

 

 

ברזיל אמזונס נשיא ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד