כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סכנת הידבקות

13 אושפזו לאחר שאכלו תותים אורגניים

התפרצות של זיהומי הפטיטיס הקשורים לתותים אורגניים טריים בארה"ב: המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, דיווח על התפרצות נדבקים, והעלה את המספר הכולל של מקרים הקשורים לתותים אורגניים ל-18 בשלוש מדינות

13 אושפזו לאחר שאכלו תותים אורגניים
תותים אילוסטרציה צילום: Pixabay

עד כה, 13 מתוך 18 האנשים שדווח עליהם כי נדבקו בהפטיטיס - אושפזו, כך על פי המרכז למניעת מחלות, שעדכן את מספר המקרים הכולל ב-7 ביוני. המקרים הקשורים להתפרצות של הפטיטיס דווחו בקליפורניה, מינסוטה וצפון דקוטה, הדיווח הקודם היה על 17 זיהומים ו-12 אשפוזים.

עד כה, לא דווח על מקרי מוות מאז שהפקידים הפדרליים החלו לחקור את ההתפרצות שכנראה קשורה לתותים אורגניים טריים הממותגים כ-FreshKampo ו-HEB ומיובאים מקליפורניה, וממקסיקו. 11 מתוך 14 נדבקים, דיווחו שאכלו תותים אורגניים טריים לפני שחלו.

אנשים עם הפטיטיס יכולים להרגיש חולים למשך מספר שבועות או עד מספר חודשים. הם יכולים לפתח תסמינים כולל, אך לא רק, גירוי עור או עיניים צהובות, קלקול קיבה, כאבי בטן, בחילות, עייפות, כאבי פרקים, שלשולים או חום גבוה. במקרים נדירים, זה יכול לגרום למחלת כבד ולמוות, אם כי רוב האנשים שנדבקים מחלימים לחלוטין תוך מספר שבועות.

התותים שעלולים להיות עם המחלה, עברו את חיי המדף שלהם, אבל גורמי הבריאות אומרים שצרכנים שרכשו אותם והקפיאו אותם כדי לאכול מאוחר יותר צריכים לזרוק אותם.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב, ממליץ לצרכנים ליצור קשר עם הרופא שלהם אם הם אכלו את התותים האורגניים הללו, טריים או קפואים, במהלך השבועות האחרונים ואינם מחוסנים נגד הפטיטיס.

תותים קליפורניה אישפוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד