כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעל לב זהב ואיש חסד

בעל מאפיית מוישי'ס המפורסמת הלך לעולמו

מארה"ב הגיעה הבשורה הקשה על פטירתו לאחר מחלה וייסורים קשים של הרה"ח ר' יהודה הערש איגל ז"ל מחשובי חסידי בעלזא בירושלים ובעל מאפיית 'מוישי'ס' המפורסמת בשמגר בירושלים. ארונו יגיע מחר לקבורה בארץ הקודש

בעל מאפיית מוישי'ס המפורסמת הלך לעולמו
הרב יהודה הערש איגל ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הבשורה הקשה עם פטירתו בדמי ימיו לאחר מחלה וייסורים קשים של הרה"ח ר' יהודה צבי הערש איגל ז"ל מיקירי וחשובי חסידי בעלזא בירושלים ובעל מאפיית מוישי'ס והוא בן 49 בפטירתו. 

ר' יהודה ז"ל נולד בכ"ו מנחם אב תשל"ב לאביו הרה"ח ר' נחמן איגל ז"ל בן החסיד המפורסם רבי מנדל איגל ז"ל שהיה מזקני וחשובי חסידי בעלזא בארה"ב, בילדותו התחנך במוסדות הקדושים דחסידי בעלזא בארה"ב ובבחרותו עלה ללמוד בישיבה גדולה של חסידי בעלזא בירושלים, לאחר נישואיו התגורר כמה שנים תחילה בארה"ב ובהמשך עבר להתגורר בירושלים ובהמשך כמה שנים התגורר בגבעת זאב. 

בירושלים פתח את המאפייה הידועה והיוקרתית בשם 'מושי'ס' הממוקמת ברח' שמגר מתחת לרב שפע. לצד עיסוקו בעסקיו היה ידוע כאברך שהקפיד ללמוד בכל יום והיה מוסר שיעורים לאברכים, והקפיד על קוצו של יוד בכל המנהגים.

היה ידוע כבעל לב זהב ואיש חסד ברמות גבוהות, כל כולו היה מסור לזולת, ותמיד שמח לעזור לכל אחד ואחד בכל התחומים ובעיקר חילק הרבה כספים לצדקה בגלוי ובסתר, גם בתקופות הקשות שהיו לו בפרנסה, בכל יום שישי היה מחלק את כל מה שנשאר בחנות למשפחות נצרכות ונזקקים, היה מייעץ רבות לבעלי עסקים בניהול עסקיהם. 

בשנים האחרונות זכה להביא את החלות הגדולות לעריכת הטישים אצל מורו ורבו האדמו"ר מבעלזא וכן בשמחות בחצר הקודש והיה מקפיד ללוש את הבצק לבד במו ידיו בכדי שיהיה לו את הזכות, בשנים האחרונות חלה במחלה הקשה ולחם רבות לחיות בשגרה לצד מחלתו, קבע עתים לתורה בכל יום במסירות נאמנה ממש. למד כל השנים כל יום בכולל בעלי בתים בשעות לפנה"צ והקפיד על זה מאוד לבוא כל יום לכולל, הטלפון שלו היה סגור כל יום עד השעה 12:00 בצהרים. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' וממאנים לעכל כי הוא היה ואיננו "הייתה לו שמחת וחדוות החיים בשלוות הנפש בצורה יוצאת דופן".

בחודש האחרון נסע לארה"ב לצורך טיפולים, רבים התפללו לרפואת יהודה צבי בן פרידא לרפואה שלמה ובשבוע האחרון הידרדר מצבו ולמגינת לב חבריו וידידיו ובני משפחתו הרבים נפטר הלילה.

מסע הלוויה הבוקר (שלישי) בשעה 10:00 שעון ניו יורק, בבית הלוויות שומרי הדת בשכונת בורו פארק בברוקלין, ארונו יובא לארץ הקודש וייטמן מחר יום רביעי בחלקת קהל מחזיקי הדת בהר המנוחות בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות בעלזא מאפיית מוישי'ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד