כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אפוקליפסה גרעינית"

רוסיה מזהירה כי אירופה תיעלם אם המערב ייתן טילים לאוקראינה

שר החוץ לשעבר של פולין רדוסלאב סיקורסקי אמר שהמערב יכול לחמש את אוקראינה, לדבריו, פעולות רוסיה מצדיקות מסירת נשק גרעיני לאוקראינה, ויאצ'סלב וולודין בכיר רוסי אמר שזה יוביל להשמדת אירופה

רוסיה מזהירה כי אירופה תיעלם אם המערב ייתן טילים לאוקראינה
הלחימה באוקראינה צילום: צילום מסך

רוסיה הזהירה כי אירופה "תיעלם באפוקליפסה גרעינית" באיום יום הדין של הקרמלין על דיווחים כי התגברה אספקת טילים לאוקראינה. ויאצ'סלב וולודין, ראש הפרלמנט הממלכתי של רוסיה, איים לאחר ששר החוץ לשעבר של פולין ראדוסלאב סיקורסקי אמר כי בעלות ברית מערביות יכולות לשלוח נשק נוסף לקייב.

סיקורסקי טען כי ולדימיר פוטין הפר את מזכר בודפשט בדבר הבטחות ביטחוניות משנת 1994, המצדיק מסירה מערבית של נשק גרעיני לאוקראינה. הוא אמר לערוץ האוקראיני Espreso TV שהאספקה ​​"תיתן לאוקראינה את ההזדמנות להגן על עצמאותה". כזכור אוקראינה הסכימה לוותר על כל הנשק הגרעיני שנותר מנפילת ברית המועצות, והצטרפה לאמנה על אי הפצת נשק גרעיני.

וולודין תקף את הדברים, וכתב בטלגרם "עם דברים כאלה לאירופים יהיו בעיות הרבה יותר חמורות מאלה שכבר התמודדו איתם היום, פליטים, אינפלציה שיא, משבר אנרגיה". הוא הוסיף לאיים "סיקורסקי מעורר סכסוך גרעיני במרכז אירופה, הוא לא חושב לא על עתידה של אוקראינה ולא על עתידה של פולין, במידה והצעותיו יתממשו, המדינות הללו יחדלו להתקיים, וכך גם אירופה".

"סיקורסקי ודומיהם הם הסיבה לכך שאוקראינה חייבת לא רק להשתחרר מהאידיאולוגיה הנאצית אלא גם להיות מפורזת, מה שמבטיח את מעמדה ללא נשק גרעיני". כזכור אוקראינה ביקשה נשק נוסף, אך המערב נרתע על רקע אזהרות רוסיה.

המדינה זקוקה ל-1,000 טילי הוביצר, 500 טנקים ו-1,000 מל"טים וכלי נשק כבדים אחרים, כך אמר היועץ הנשיאותי מיכאילו פודוליאק ביום שני.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי מלחמה גרעינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד