כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פוטין נוקם

נבלני נעלם לאחר שהוצא מהכלא למקום לא ידוע

מנהיג האופוזיציה הרוסי הכלוא אלכסיי נבלני נעדר לאחר שהועבר בפתאומיות מהכלא בו שהה למקום לא ידוע. "המשימה העיקרית שלנו כעת היא לאתר אותו בהקדם האפשרי"

נבלני נעלם לאחר שהוצא מהכלא למקום לא ידוע
ולדימיר פוטין\\אלכסיי נבאלני צילום: קובי גדעון-לע"מ \ באדיבות המצלם

איש האופוזיציה הכי גדול ברוסיה, אלכסיי נבלני, שמרצה עונש מאסר ארוך בגלל מאבקו נגד השחיתות של פוטין, נעלם מהכלא בו שהה והועבר למקום לא ידוע, "היכן נמצא כעת אלכסיי, ולאיזו מושבה הוא נלקח, איננו יודעים", אמר ליאוניד וולקוב, ראש הסגל של נבלני, בהצהרה בטלגרם.

נבלני, המבקר הקולני ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין , היה לאחרונה במעצר במושבת כליאה מס' 2, במחנה שבויים בפוקרוב, כ-120 קילומטרים מזרחית למוסקבה. אבל כשעורך הדין של נבלני הגיע לבקר אותו ביום שלישי, נאמר לו, "אין כאן מורשע כזה", כך כתבה הדוברת שלו קירה ירמיש בטוויטר.

נבלני נכלא לשנתיים וחצי בגין הפרות תנאי שחרור בפברואר 2021 לאחר שחזר מגרמניה, שם התאושש מהרעלת חומר עצבים לכאורה של גז נוביצ'וק ברוסיה, לטענת נבלני, פוטין הורה על הרעלתו.

ב-24 במרץ נידון נבלני לתשע שנות מאסר נוספות בגין הונאה וביזיון בית המשפט. הוא אמר כי האישומים נגדו מפוברקים ומכוונים להשאירו מאחורי סורג ובריח לאורך שנים. השופט הורה להעביר את נבלני, שדיבר על מלחמת רוסיה באוקראינה כ"טיפשה", לכלא עם אבטחה מקסימלית, שם יצומצמו זכויותיו לביקורים ולהוצאת הודעות לתקשורת.

"הבעיה עם העברתו לכלא אחר, היא לא רק שהכלא עם אבטחה גבוהה והרבה יותר מפחידה", צייצה הדוברת שלו, "כל עוד אנחנו לא יודעים איפה אלכסיי נמצא, הוא נשאר אחד על אחד עם המערכת שכבר ניסתה להרוג אותו, אז המשימה העיקרית שלנו כעת היא לאתר אותו בהקדם האפשרי".

אלכסיי נבלני ולדימיר פוטין רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד