כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הרב מסורוצקין שקירב רחוקים

טרגדיה קשה: נפטר לפני חתונות שני בניו

בגיל 68 הלך לעולמו הגאון רבי יצחק יעקב אבלסון זצ"ל מרחוב הרב סורוצקין בירושלים שכיהן כרבה של קהילת יוצאי דרום אמריקה בישראל ונפטר לפני חתונות שניים מבניו שעומדים להתחתן בחודש הקרוב 

טרגדיה קשה: נפטר לפני חתונות שני בניו
הגאון רבי יצחק יעקב אבלסון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הלך לעולמו הגאון רבי יצחק יעקב אבלסון זצ"ל רבה של קהילת יוצאי דרום אמריקה בישראל, ראש ישיבת נר חיים וראש מוסדות איילת השחר מרחוב הרב סורוצקין בירושלים, שנפטר לאחר מחלה קשה והוא בן 68 בפטירתו. 

אחרי כשנתיים של מחלה, והידרדרות באמצע בגלל קורונה, התייצב מצבו ואף תיפקד כרגיל במקביל להמשך טיפולים. אתמול בבוקר נפל לפתע בביתו, קם והלך לנוח, כשבנו ניסה לאחר מכן להעירו, לא קם, הוא פונה לבית החולים במצב קשה. רבים התפללו לרפואתו של רבי יצחק יעקב בן יפה שיינדל, אך למגינת לב נגזרה הגזירה והוא נפטר לבית עולמו חודש בלבד לפני חתונות שניים מבניו שיינשאו בזה אחר זה ללא אביהם.

רבי יצחק יעקב זצ"ל נולד בחול המועד פסח תשי"ד במונטווידאו בירת אורוגואי, לאביו הגאון רבי חיים אבלסון זצ"ל תלמיד ישיבת מיר בשנחאי ורב אב"ד בפטרסון, ניו ג'רזי, ולאמו מרת יפה שיינדל בתו של הרב ר' שמואל צבי פלוצקי זצ"ל.

הוריו באו לשם לאחר השואה, ובהיותו בן 9 בשנת תשכ"ג עלו הוריו לארץ הקודש והתיישבו בחדרה שם אביו שימש כראש ישיבה והרביץ תורה בישיבת 'בית שמואל' ובבית הכנסת השכונתי. 

בבחרותו למד בישיבת היישוב החדש בתל אביב ולאחר מכן בישיבת חברון שם היה דבוק ברבותיו שנים רבות. עם נישואיו לרעייתו שתחי' בתו של הרב הצדיק רבי שמואל אנשל וויינהויז זצ"ל. למד כאברך בכפר חסידים ולאחר מכן בירושלים בכולל של הרב זילברמן. 

משאת חייו היה קירוב רחוקים ואת מלאכת הקירוב התחיל בישיבת אש התורה ואחר כך שנים רבות בישיבת אור שמח ומאוחר יותר לימד במדרשת 'נתיב בינה'. 

ברבות השנים פתח את מדרשיית 'איילת השחר' ועמד בראשה וכן את ישיבת 'נר חיים' שם השיב רבים מעוון כשהוא משמש גם כרבה של קהילת יוצאי דרום אמריקה בישראל

הוא נודע כתלמיד חכם שישב ולמד כל היום, היה מדמויות ההוד של רחוב הרב סורוצקין בירושלים, הוא שימש כרב קהילת יוצאי דרום אמריקה בישראל לצד קהילה של 500 משפחות בעלי תשובה בתוכם גרי צדק, להם תן ליווי ותמיכה לאורך כל החיים, היה נוסע פעמיים בשנה לחו"ל לגייס כספים עבור זה ולחזק את תלמידיו בדרום אמריקה.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי הוא היה כל כולו מלא אהבת תורה ברמות אחרות שלא מכירים כיום, ואת זה והחדיר זאת בכל סובביו.

בשנים האחרונות חלה וסבל ייסורים קשים וקבלם באהבה ואף על פי כן לא ויתר על סדר יומו הקבוע בתורה ובתפילה, והמשיך ולימד במסירות נפש, רדף צדקה וחסד כל חייו והלילה כאמור השיב נשמתו הטהורה ליוצרה. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך זרע קודש ברך ה' עוסקים בתורה ובמצוות, הממשיכים בדרכו, 15 ילדים בלעה"ר, מהם 3 שטרם נישאו - שניים מהם, תאומים שיינשאו בחודש הקרוב. 

מסע הלוויה היום (רביעי) בשעה 14:15 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

לחצו כאן לסיוע למשפחה>>>

הלוויה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד