כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בהנחיית בנט

עד לאחר ביקור הנשיא: נדחתה הריסת בית המחבל בג'נין

שעות לפני שכוחות צה"ל נכנסו לג'נין להרוס את בית המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, ראש הממשלה הנחה לדחות את ההריסה עד לאחר ביקור נשיא ארצות הברית בישראל | המטרה: למנוע הסלמה ביטחונית בזמן הביקור

 עד לאחר ביקור הנשיא: נדחתה הריסת בית המחבל בג'נין
הפעילות באזור ג'נין צילום: דובר צה"ל

כוחות הביטחון דחו ברגע האחרון את הריסת ביתו של רעד חאזם, המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני ברחוב דיזינגוף בתל אביב. כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתונאי דורון קדוש בגלי צה"ל.

הריסת הבית בג'נין תידחה עד לאחר ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, מחשש להסלמה ביטחונית. לפי הדיווח בגל"צ, בצה"ל תכננו להרוס את ביתו של המחבל, אחרי שבג"ץ אישר לאחרונה את ההריסה. אלא שבצה"ל התקבלה החלטה לדחות את הריסת הבית במספר שבועות, עד לאחר הביקור.

מי שקיבל את ההחלטה, הוא ראש הממשלה בנט עצמו. המבצע היה אמור לצאת לדרך הלילה, הכוחות כבר היו מוכנים, אבל שעות לפני כניסת הכוחות לג'נין, בנט דרש לבחון מחדש, ובמערכת הביטחון נענו - ודחו את ההריסה. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל פועל ע"פ הנחיות הדרג המדיני".

פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף, נזכיר, התרחש ביום חמישי, ו' ניסן בשעות הערב, בזמן שאלפי מבלים שהו ברחוב. בפיגוע נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו שישה, בהם שלושה פצועים במצב קשה.

בתום מרדף שנמשך מספר שעות, התקבל מידע מודיעיני על דמות חשודה ליד מסגד ביפו. כוחות הוקפצו לאזור ואיתרו את המחבל סמוך לכיכר השעון. צוות מבצעי משולב של לוחמי שב"כ וימ"מ הורה למחבל לעצור. המחבל הרים את ידיו ולאחר מכן נמלט, הסתתר מאחורי רכב וירה כ-10 קליעים לעבר הכוח. הלוחמים לא נפגעו, השיבו אש והרגו את המחבל.

 

 

 

 

 

 

 

הריסת בית מחבל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד