י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"תכנית סינגפור"

בנט הצביע נגד מצע מפלגתו, אך החוק עבר טרומית

הטרלה נאה: ח"כ גלית דיסטל אטבריאן הגישה הצעת חוק פרטית להורדת מדרגות מס שנלקחה מתוך מצע מפלגת ימינה כחלק מ"תכנית סינגפור" אותה הציג בנט. ההצעה עברה בקריאה טרומית למרות שבנט וקארה הצביעו נגד החוק שהיה במצע המפלגה

בנט הצביע נגד מצע מפלגתו, אך החוק עבר טרומית
בנט במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאורך היום (רביעי) יעלו במליאת הכנסת חקיקה פרטית בקריאה טרומית לצד צווים שביקשו לאשר במשרד החקלאות והאוצר, בזמן שלקואליציה אין את הרוב הנדרש לאשר את החוקים או למנוע את העברת החוקים של האופוזיציה.

אחד מהחוקים הללו שעברו למרות התנגדות הקואליציה, הינה הצעת החוק של ח"כ גלית דיסטל מהליכוד, שהציעה להפחית את שיעור מדרגות המס שעברה בקריאה טרומית, על אף התנגדותם של סגן השר אביר קארה וראש הממשלה נפתלי בנט. ההצעה עברה ברוב של 51-50. מדובר בהטרלה לקואליציה ובמיוחד לראש הממשלה שכן הצעת החוק הינה חלק מ"תכנית סינגפור" שהייתה במצע ימינה קודם לבחירות.

במסגרת הצעת החוק, מוצע להפחית את שיעורי המס על הכנסתו החייבת של יחיד, וכן את שיעור הזיכוי ממס בעד תרומה למוסד ציבורי ואת שיעור הניכוי של סכומים ששולמו בעד שמירת זכות הפנסיה של יחיד או בן זוג או בעד ביטוח קצבת שאירים. כמו כן, מוצע להפחית את שיעור מס החברות מ-23% ל-15%.

לאחר שההצעה עברה, כתבה ח"כ אטבריאן: "בזכות חסדי השם והעובדה שהאופוזיציה חזקה מהקואליציה - חוק הפחתת המיסים שלי עבר טרומית. מי בין המתנגדים? אביר קארה. מי הרוויח? שכירים שלא סוגרים את החודש בגלל מס הכנסה, עצמאים, בעלי עסקים קטנים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, כולם".

סינגפור מפלגת ימינה מבוכה לקואליציה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד