כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אמריקה נגד רוסיה

ארה"ב תשלח לאוקראינה עוד מיליארד דולר בסיוע צבאי

הגברת הסיוע לאוקראינה: ארה"ב תשלח טילי הוביצר וטילים נגד ספינות, שלטענת ממשלת אוקראינה נחוצים כדי להרחיק את רוסיה באזור דונבאס המזרחי. נשיא ארה"ב אמר כי לאמריקה יש מחויבת "לתמוך בעם האוקראיני שחייו נקרעו במלחמה הזו"

שיגור טילים: אילוסטרציה
שיגור טילים: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה הרוסי

ארה"ב מתחייבת לסיוע צבאי נוסף לאוקראינה בסך מיליארד דולר לאוקראינה, כדי לסייע למדינה על רקע המתקפה של רוסיה באזור דונבאס המזרחי. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי וושינגטון נותרה מחויבת "לתמוך בעם האוקראיני שחייו נקרעו במלחמה הזו". הגברת הסיוע האחרונה תכלול מערכות נשק מרכזיות שממשלת אוקראינה ביקשה שוב ושוב. כלי הנשק יכללו טילי הוביצרים, משגרי טילים נגד ספינות, ומערכות רקטות שונות.

ארה"ב גם תשלח 225 מיליון דולר נוספים כסיוע הומניטרי כדי לספק סיוע למי שתייה, מזון, ופריטים חיוניים אחרים. ההודעה הגיעה כאשר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הגיע לפגישה בבריסל עם למעלה מ-45 מדינות כדי לדון בתמיכה נוספת באוקראינה.

עוזרו של נשיא אוקראינה מיכאילו פודוליאק קרא לספק נשק מבעלי ברית מערביים לקו החזית, ואמר: "בריסל, אנחנו מחכים להחלטה". לפי פודוליאק, היחס בין הארטילריה של רוסיה לאוקראינה לאורך קו החזית באזורים מסוימים הוא 10 ל-1. "מדי יום אני מקבל הודעה מהמגינים: 'אנחנו מחזיקים מעמד, רק תגידו: מתי לצפות לנשק?'".

שרי ההגנה של נאט"ו נפגשו ביום רביעי בבריסל, שם אמר מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, כי חברי הברית ימשיכו לספק לאוקראינה נשק כבד. "אנחנו מאוד ממוקדים בהגברת התמיכה", אמר סטולטנברג במסיבת עיתונאים.

סטולטנברג אמר גם כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הוזמן לפסגת מנהיגי נאט"ו בהמשך החודש במדריד. "זלנקסי כמובן מוזמן לבוא באופן אישי. אם זה לא אפשרי עבורו, הוא יפנה אלינו באמצעות ועידת וידאו", אמר סטולטנברג.

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן ולדימיר זלנסקי טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד