כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאחר שספג ביקורת

מקרון "אוקראינה תצטרך לנהל משא ומתן עם רוסיה"

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר לאוקראינה שהיא תצטרך לנהל משא ומתן עם פוטין כדי לסיים את המלחמה, מספר ימים לאחר שהכעיס את אוקראינה בכך שהציע להם "לא להשפיל את רוסיה". מקרון ספג ביקורת על ניסיון לתווך ולדבר עם פוטין

פגישת פוטין ומקרון: אילוסטרציה
פגישת פוטין ומקרון: אילוסטרציה צילום: מתוך הטוויטר של נשיא צרפת

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר לאוקראינה כי הם צריכים לנהל משא ומתן עם ולדימיר פוטין כדי להביא לסיום המלחמה. נשיא צרפת הגיע אתמול לרומניה לביקור בן שלושה ימים בשכנותיה המזרחיות של אוקראינה, כולל מולדובה, לפני שיצא ביום חמישי לקייב לביקור עם מנהיגים מגרמניה, איטליה ורומניה.

"נשיא אוקראינה ופקידיו יצטרכו לנהל משא ומתן עם רוסיה", אמר. המנהיג הצרפתי ספג ביקורת מאוקראינה ובעלות ברית מזרח אירופה על מה שהם תופסים כגיבוי המעורפל שלו לאוקראינה במלחמה נגד רוסיה. אבל גורמים רשמיים בצרפת ביקשו בימים האחרונים לחזק את ההודעות הציבוריות. "אנחנו נעשה הכל כדי לעצור את כוחות המלחמה של רוסיה, לעזור לאוקראינים ולצבא שלהם ולהמשיך לנהל משא ומתן", אמר לכוחות הצרפתים ונאט"ו בביקור בבסיס צבאי ברומניה.

בשבוע שעבר, מקרון עורר זעם כשאמר שיש להתייחס לרוסיה בהגינות בתהליך משא ומתן. הוא אמר: "אסור לנו להשפיל את רוסיה כדי שביום שבו ייפסק הלחימה נוכל לבנות רמפת יציאה באמצעים דיפלומטיים" דבריו הכעיסו מאד את אוקראינה.

"אני משוכנע שתפקידה של צרפת להיות מעצמה מתווכת" אמר. שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה חזר ואמר כי עמדתו של מקרון "יכולה רק להשפיל את צרפת". מקרון ביקש לנהל דיאלוג עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאז פלישת מוסקבה לאוקראינה בפברואר. עמדתו זכתה לביקורת שוב ושוב על ידי כמה מדינות באירופה, מכיוון שהם רואים בה פגיעה במאמצים לדחוף את פוטין לשולחן המשא ומתן.

מלחמת אוקראינה רוסיה עמנואל מקרון ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד