ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
'זה יותר גרוע מהגיהינום'

החיים במריופול תחת הכיבוש הרוסי נוראיים

בסביבות 90,000 אוקראינים נותרו בעיר מריופול עם גישה מועטה לחשמל, טלפון, אינטרנט, מים או שירותים אחרים. אחד מהבורחים סיפר "הם הוציאו לאחד מבני המשפחה את השן ללא הרדמה, הוא צרח וצרח"

החיים במריופול תחת הכיבוש הרוסי נוראיים
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה צילום: Pixabay

חודש לאחר סיום המצור במפעל הפלדה אזובסטל במריופול, שסימן את כיבוש עיר החוף של רוסיה, החיים נמשכים ללא גישה לשירותים בסיסיים. אלה שנותרו מאחור מנותקים במידה רבה מהעולם החיצון עם מוגבלות לטלפון נייד ולאינטרנט. "היה שם יותר גרוע מהגיהינום. אין מילים לתאר את זה", אמר ולדימיר קורצ'מה בן ה-55, שחי כל חייו במריופול שם עבד כמכונאי במפעל מקומי.

"לא היה לנו גז או חשמל. רק לבני המזל היו מים", אמר קורצ'מה, שעזב את העיר בסוף מאי. קורצ'מה, דיבר עם ה'גארדיאן' מחוץ למרכז העזרה בקייב עבור אנשים שנמלטו ממריופול. המרכז, המספק מזון ומארגן דיור, הוא המקום הראשון של רבים שעזבו את העיר מריופול.

קורצ'מה המשיך ופתח את הטלפון שלו כדי להציג תמונות של בלוק דירות שנהרס, וכך גם רבים מחבריו לשעבר ממריופול, כולם נואשים להראות את השפעת הפלישה של רוסיה על חייהם. "זה היה הבית שלנו," אמרה קורצ'מה והצביע על המסך. "עכשיו זה הרוס. לעולם לא הייתי מאמין שאהיה חסר בית בגיל 55".

הקשר עם אחיו ועם אחרים שנשארו במריופול קשה מאוד אך לא בלתי אפשרי, אמר קורצ'מה. ספקית האינטרנט והטלפונים Kyivstar הפסיקה לעבוד בסוף מרץ, וקורצ'מה אמר שאחיו היה צריך ללכת לפאתי העיר כדי למצוא קליטה. רוסיה הייתה להוטה להביא לקליטה במריופול על ידי הבאת טנדרים עם מסכים גדולים לתוך העיר שנכבשה. "מתחמי המידע הנייד", כפי שרוסיה מכנה אותם, משמיעים קטעי חדשות בטלוויזיה הממלכתית ותוכניות צ'אט פוליטיות שבהן תומכים בפלישה.

קטרינה ממריופול אמרה ל'גארדיאן' כי "כשאמא שלי ואני עמדנו בתור לקבל אוכל ומים, נאלצנו להקשיב לסיפורים שסיפרו לנו הרוסים על איך שוחררו אותנו מהנאצים", הוסיפה.

זוג מקומי סיפר כי כשהם גילו שנגמרו לרופא השיניים חומרי ההרדמה, הם היו צריכים לעשות משהו. הם הוציאו לאחד מבני המשפחה את השן ללא הרדמה. הוא צרח וצרח", אמר אחד מהם.

כיום יש חשש שכולרה ומחלות קטלניות אחרות עלולות להרוג הרבה יותר אנשים, מכיוון שגופות שוכבות ברחובות והקיץ מביא למזג אוויר חם יותר. "הריח בעיר היה כל כך עז בכל מקום שהלכת", אמרה קתרינה.

כ-90,000 איש נותרו במריופול, לעומת אוכלוסית לפני המלחמה, של 500,000, רבים מהם היו מבוגרים מכדי לעזוב או לא רצו לנטוש את בתיהם. "האוקראינים קשורים מאוד לחפציהם", הסבירה צ'סובניקובה פסיכולוגית מקומית. "חלק מאלה שנשארו פשוט לא רצו לעזוב את בתיהם".

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד