ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ילדים רבים נצורים

אוקראינה מתעלמת מהאולטימטום הרוסי לכניעה

חששות גדלים לחייהם של מאות אזרחים שמצאו מחסה במפעל הכימי אזוט בעיר סיווירודונצק; יותר מ-500 אזרחים, בהם 40 ילדים, לכודים בתוך מפעל אזוט, על רקע שבועות של ההפצצה בלתי פוסקת של רוסיה על העיר

מלחמה באוקראינה: אילוסטרציה
מלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אוקראינה התעלמה מאולטימטום רוסי למסור את העיר המזרחית סיווירודונצק המוקפת במלחמה, החשש הגדול הוא מפני מאות האזרחים הלכודים במפעל הכימיקלים אזוט בעיר. רוסיה הורתה לכוחות האוקראינים יום קודם לכן לעצור "התנגדות חסרת היגיון ולהניח נשק" מיום רביעי בבוקר, שכן מוסקבה שולטת ב-80% מהעיר עיר שהפכה למוקד התקדמות רוסיה במזרח המדינה.

רוסיה האשימה אמש (רביעי) את אוקראינה בשיבוש תוכניות לפתיחת מסדרון הומניטרי לאזרחים לצאת מהאזור. בפינוי תוכנן להביא אזרחים ממפעל אזוט לסוואטובה, עיר צפונית סיווירודונצק הנשלטת על ידי כוחות פרו-רוסים, ואוקראינה לא הגיבה בפומבי על הצעתה של מוסקבה.

יותר מ-500 אזרחים, בהם 40 ילדים, לכודים בתוך מפעל אזוט, על רקע שבועות של ההפצצה בלתי פוסקת של רוסיה על העיר, כולל אזור התעשייה שלה, רוב העיר נמצאת בהריסות. ההפגזה על מפעל אזוט מהדהדת את המצור העקוב מדם קודם לכן על מפעל הפלדה אזובסטאל בנמל הדרומי של מריופול, שם תפסו מאות לוחמים ואזרחים מחסה מהפגזות רוסיות.

סביאנו אברו, דובר המשרד לעניינים הומניטריים של האו"ם, תיאר את המצב באזוט כ"דאגה עצומה". "המחסור במים ותברואה הוא דאגה גדולה. זה דאגה עצומה עבורנו כי אנשים לא יכולים לשרוד לאורך זמן ללא מים", אמר ל-BBC. בתדרוך המודיעיני האחרון שלו, אמר משרד ההגנה של בריטניה כי גורמים בכוחות המזוינים של אוקראינה וכן כמה מאות אזרחים, חוסים בבונקרים תת-קרקעיים במפעל אזוט. אוקראינה לא הודתה שאנשי הכוחות המזוינים שלה חוסים שם, ולא ניתן היה לאמת את הטענה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול חומרים כימיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד