ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
בריטניה בצרות

עליית מחירי המזון עשויה להגיע ל-15% במהלך הקיץ

מלחמת אוקראינה רוסיה, הסגרים בסין, ברקזיט, הקורונה שעדיין כאן, הן הסיבות שהאינפלציה תעלה בבריטניה. המוצרים שמסתמכים על החיטה נפגעו בצורה הקשה ביותר, והמחירים יעלו לפחות ב-15%. אחד מכל שבעה משקי בית בעלי הכנסה נמוכה בבריטניה אומרים כי הם מוותרים על ארוחות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

עליות מחירי המזון בבריטניה עשויות להגיע ל-15% בקיץ הקרוב, הרמה הגבוהה ביותר מזה יותר מ-20 שנה, כשהאינפלציה תימשך עד אמצע השנה הבאה, כך על פי התקשורת בבריטניה. בשר, דגנים, מוצרי חלב, פירות וירקות צפויים להיפגע בצורה הקשה ביותר מכיוון שהמלחמה באוקראינה משולבת עם סגרים בסין שם חומרי הגלם מיוצרים, ואיסורי יצוא של מוצרי מזון מרכזיים כמו שמן דקלים מאינדונזיה וחיטה מהודו, ותבואה מאוקראינה.

מוצרים שמסתמכים על חיטה, כמו עוף, ובשר נוסף ומוצרי מאפה, צפויים להתמודד עם עליות המחירים המהירות ביותר, מכיוון שיש בעיות בייצוא וייצור מאוקראינה, יצרנית גדולה של תבואה, הבעיה מגיעה גם בגלל הסנקציות על רוסיה, יצרנית חשובה נוספת.

הדו"ח שפורסם בבריטניה מצביע על כך שהאינפלציה תימשך לפחות עד הקיץ הבא, אך עשויה להימשך מעבר לכך כתוצאה ממגוון גורמים כגון מדינות חקלאיות מפתח נוספות שיקבעו איסור יצוא, הפרעות סחר הקשורות לברקזיט, מזג אוויר לא נוח בחצי הכדור הצפוני או היחלשות נוספת של הלירה הבריטית.

הדו"ח קובע שתעשיית המזון ומוצרי הצריכה של בריטניה "נחשפת באופן ייחודי ללחצים הנוכחיים עקב הסתמכות על יבוא מזון וההשפעות של יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי". כמו גם מחסור בכוח אדם שגרם לשכר גבוה יותר לחקלאים ויצרני מזון. אחד מכל שבעה משקי בית בעלי הכנסה נמוכה בבריטניה אומר שהם מוותרים על ארוחות, משקי בית בעלי הכנסה גבוהה יותר נוטים יותר לתכנן את הקניות שלהם כדי לשמור על מכסה על ההוצאות.

מלחמת אוקראינה רוסיה אינפלציה גבוהה מוצרי מזון ברקזיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד